fbpx

15 δείκτες απόδοσης digital marketing

Οι δείκτες απόδοσης digital marketing είναι αυτό που κάθε επιχείρηση θα πρέπει να παρακολουθεί ώστε να γνωρίζει το position στο διαδίκτυο. Στη Bluemind Digital Marketing Services διαθέτουμε την τεχνογνωσία και τα εργαλεία για τη μέτρηση της απόδοσης digital marketing για την επιχείρησή σας.

Σε αυτό το άρθρο, εξηγούμε τον σκοπό και τη λειτουργία των μετρήσεων ψηφιακού μάρκετινγκ και σας δίνουμε μια λίστα με 15 σημαντικές μετρήσεις που χρησιμοποιούνται συνήθως στον κλάδο.

Τι είναι οι μετρήσεις digital marketing;

Οι μετρήσεις digital marketing είναι οι βασικοί δείκτες απόδοσης (KPI) που χρησιμοποιούνται για τη μέτρηση της επιτυχίας των προσπαθειών μάρκετινγκ μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο. Ο στόχος της χρήσης μετρήσεων ψηφιακού μάρκετινγκ είναι η παρακολούθηση και η αποκρυπτογράφηση του τρόπου με τον οποίο οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν με την επωνυμία σας στο διαδίκτυο μέσω ιστοσελίδων και social media.

Οι μετρήσεις digital marketing παρέχουν το πλαίσιο στις επιχειρήσεις για να αναλύσουν τις στρατηγικές που χρησιμοποιούνται για την προσέγγιση νέων και υπαρχόντων πελατών μέσω στοχευμένων καμπανιών ή γενικών πρωτοβουλιών μάρκετινγκ. Αυτές οι μετρήσεις μπορούν επίσης να βοηθήσουν τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να βρουν νέους τρόπους για να προσαρμόσουν την προσέγγισή τους για αυξημένη αναγνωρισιμότητα επωνυμίας και ανάπτυξη πελατών. Οι μετρήσεις ψηφιακού μάρκετινγκ μπορούν επίσης να οδηγήσουν τους επαγγελματίες μακριά από στρατηγικές που μπορεί να είναι αναποτελεσματικές, ώστε να μπορούν να μεγιστοποιήσουν τις προσπάθειές τους σε επιτυχημένες μεθόδους καμπάνιας.

15 δείκτες απόδοσης digital marketing που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι επιχειρήσεις

Οι μετρήσεις digital marketing δείχνουν μια σειρά δεδομένων που μπορούν να επηρεάσουν τους προϋπολογισμούς, τις διαφημιστικές καμπάνιες και τις προβλέψεις πωλήσεων. Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ καθορίζουν αυτές τις μετρήσεις χρησιμοποιώντας εργαλεία ανάλυσης ιστοσελίδων από διαδικτυακούς παρόχους ή μέσω προγραμμάτων λογισμικού που έχουν σχεδιαστεί για τον υπολογισμό συγκεκριμένων αριθμών.

Ακολουθούν οι κορυφαίες μετρήσεις ψηφιακού μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες του κλάδου για να αποκτήσουν πληροφορίες σχετικά με την αποτελεσματικότητα και την κερδοφορία των προσπαθειών τους.

1. Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO)/λέξεις-κλειδιά

Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης είναι μια στρατηγική και μια μέτρηση που χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ για να αυξήσουν την επισκεψιμότητα του ιστότοπου και να αναλύσουν τα αποτελέσματα. Το SEO χρησιμοποιεί λέξεις-κλειδιά για την παραγωγή οργανικών αποτελεσμάτων αναζήτησης που μπορούν να φέρουν περισσότερους χρήστες στην ιστοσελίδα σας. Οι μετρήσεις SEO χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία πιθανών λέξεων-κλειδιών, την ανάλυση των κύριων λέξεων-κλειδιών που σχετίζονται με τον ιστότοπό σας και τον προσδιορισμό του τρόπου με τον οποίο οι στρατηγικές λέξεων-κλειδιών έχουν οδηγήσει σε περισσότερη επισκεψιμότητα στο περιεχόμενο του ιστότοπού σας.

2. Συνολική επισκεψιμότητα ιστοσελίδας

Η μέτρηση της συνολικής επισκεψιμότητας ή των επισκέψεων στον ιστότοπό σας μπορεί να σας βοηθήσει να δείτε τη συνολική εικόνα από πού προέρχεται η επισκεψιμότητά σας, πόσοι δυνητικοί πελάτες επισκέπτονται και τις τάσεις στον αριθμό των επισκέψεων σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές. Οι επιχειρήσεις εργάζονται για να παράγουν σταθερή αύξηση στη συνολική επισκεψιμότητα στον ιστότοπό τους.

Η εξέταση του αριθμού των επισκέψεων στον ιστότοπο μπορεί να σας δώσει μια βασική κατανόηση της παρουσίας σας στο διαδίκτυο. Ο έλεγχος της συνολικής επισκεψιμότητας του ιστότοπού σας μπορεί να σας δώσει μια ιδέα για την επιτυχία μιας καμπάνιας που οδηγεί τους επισκέπτες στον ιστότοπό σας, οι οποίοι στη συνέχεια μπορούν να γίνουν μετατροπές σε αγορές πελατών.

3. Επισκεψιμότητα από κανάλια

Αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο έφτασαν οι χρήστες στον ιστότοπό σας, μπορείτε να αξιολογήσετε ποιες μέθοδοι είναι οι πιο αποτελεσματικοί τρόποι για να κερδίσετε επισκεψιμότητα. Χρησιμοποιώντας τη μέτρηση της επισκεψιμότητας του καναλιού, οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ ρωτούν πού βρίσκονταν οι καταναλωτές στο διαδίκτυο πριν κατευθυνθούν στον ιστότοπό τους και διερωτώνται πώς έφτασαν οι χρήστες στον ιστότοπο. Αυτό περιλαμβάνει τις ακόλουθες δυνατότητες καναλιών:

Α. Άμεση επισκεψιμότητα: Η άμεση επισκεψιμότητα προέρχεται από χρήστες που εισάγουν τη διεύθυνση URL του ιστότοπού σας στη γραμμή αναζήτησης στο επάνω μέρος ενός προγράμματος περιήγησης ιστού. Αυτό οδηγεί τους καταναλωτές απευθείας στον ιστότοπό σας χωρίς τη βοήθεια μηχανής αναζήτησης ή άλλου καναλιού. Η άμεση επισκεψιμότητα υποδηλώνει ισχυρή αναγνωρισιμότητα επωνυμίας από επισκέπτες υψηλής πρόθεσης.

Β. Οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης: Όταν οι καταναλωτές χρησιμοποιούν μια μηχανή αναζήτησης για να βρουν έναν συγκεκριμένο όρο, τα οργανικά αποτελέσματα είναι οι σύνδεσμοι που εμφανίζονται μεταξύ των πληρωμένων διαφημίσεων. Αυτό είναι ένα στοιχείο του SEO που χρησιμοποιεί λέξεις-κλειδιά για να ενισχύσει τη δυνατότητα κορυφαίων αποτελεσμάτων από τις μηχανές αναζήτησης.

Γ. Πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης: Ένας άλλος τρόπος για να επισκέπτονται οι καταναλωτές τον ιστότοπό σας από άλλο κανάλι είναι μέσω συνδέσμων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει αναρτήσεις από τους λογαριασμούς σας και κάνοντας κλικ σε διαφημίσεις που βασίζονται σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Δ. Παραπομπές: Οι χρήστες μπορούν να έρθουν στην ιστοσελίδα σας αφού βρουν έναν σύνδεσμο ή μια αναφορά σε άλλο ιστότοπο. Αυτό θα μπορούσε να γίνει μέσω του ιστολογίου επισκεπτών ή μέσω συνεργασιών με influencers ή άλλες επιχειρήσεις.

4. Μετατροπές

Οι μετατροπές λένε στους εμπόρους του μάρκετινγκ πόσοι επισκέπτες του ιστότοπου μετατράπηκαν στην πραγματικότητα σε συνδρομητές ή πελάτες που πληρώνουν. Οι μετρήσεις μετατροπών μετρούν επίσης τους χρήστες που κατεβάζουν περιεχόμενο από τον ιστότοπό σας. Η μετατροπή των επισκεπτών σε πελάτες είναι ο στόχος της αυξημένης επισκεψιμότητας του ιστότοπου, επειδή οδηγεί σε περισσότερους ακόλουθους ή άμεσες αγορές. Τα υψηλότερα ποσοστά μετατροπών υποδηλώνουν επιτυχημένες καμπάνιες μάρκετινγκ, ελκυστικό περιεχόμενο ιστού και αποτελεσματικά κίνητρα προϊόντων.

5. Μέσο ποσοστό εγκατάλειψης

Τα ποσοστά εγκατάλειψης δείχνουν τον αριθμό των χρηστών που έφυγαν μετά την προβολή μιας μεμονωμένης σελίδας στον ιστότοπό σας. Οι μετρήσεις ποσοστού εγκατάλειψης μπορούν να σας δείξουν τον χρόνο που αφιέρωσαν οι καταναλωτές στη σελίδα σας, έως το δεύτερο, πριν την αναχώρηση. Όσο μικρότερος είναι ο χρόνος, τόσο πιο σημαντικό είναι το ποσοστό εγκατάλειψης. Τα χαμηλά ποσοστά εγκατάλειψης υποδεικνύουν ότι οι χρήστες βρίσκουν το περιεχόμενο που θέλουν και είναι πρόθυμοι να αφιερώσουν χρόνο στον ιστότοπό σας, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερες πιθανές μετατροπές αντί για χαμένες ευκαιρίες.

6. Τάσεις στις αναζητήσεις

Οι τάσεις αναζήτησης μελετούν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης για να μεταβούν στον ιστότοπό σας. Οι τάσεις στις λέξεις-κλειδιά μπορεί να σηματοδοτούν την ανάγκη ενημέρωσης περιεχομένου όπως άρθρα ιστολογίου και σελίδες προορισμού. Ανάλογα με τον κλάδο σας, οι τάσεις ενδέχεται να αλλάξουν σε προβλέψιμα μοτίβα, όπως εποχιακές αυξήσεις στην οργανική επισκεψιμότητα για ορισμένα προϊόντα ή υπηρεσίες. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τις τάσεις αναζήτησης από συγκεκριμένες περιόδους δεδομένων για να συγκρίνετε τις ετήσιες διακυμάνσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης, επιτρέποντάς σας να μετράτε υψηλές και χαμηλές περιόδους στην επισκεψιμότητα.

7. Πρώτη φορά επισκέπτες

Η παρακολούθηση του αριθμού των επισκεπτών για πρώτη φορά σε έναν ιστότοπο επιτρέπει στους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να μετρούν την επιτυχία στοχευμένων καμπανιών, όπως διαφημίσεις banner και στρατηγικές συνεργασίες. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για τον προσδιορισμό της αποτελεσματικότητας νέου περιεχομένου αναλύοντας νέους επισκέπτες σε ημερήσιες, εβδομαδιαίες ή μηνιαίες προσαυξήσεις. Τα εργαλεία ανάλυσης ιστότοπου συχνά παρέχουν τον αριθμό των νέων επισκεπτών ως ποσοστό της συνολικής επισκεψιμότητας.

8. Επισκέπτες που επιστρέφουν

Η μέτρηση του αριθμού των επισκεπτών που επιστρέφουν μπορεί επίσης να δώσει πληροφορίες για την αξία του περιεχομένου του ιστότοπού σας. Οι επισκέπτες που επιστρέφουν σηματοδοτούν το ενδιαφέρον και τις σχετικές πληροφορίες που είναι τόσο ελκυστικές για το κοινό σας όσο και αειθαλείς ή διαχρονικές.

9. Δημογραφικά στοιχεία

Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ χρησιμοποιούν δημογραφικά δεδομένα για να προσδιορίσουν τα χαρακτηριστικά των επισκεπτών του ιστότοπού τους. Αυτές οι πληροφορίες τους βοηθούν να αποφασίσουν πού θα τοποθετήσουν διαφημίσεις και πώς να δημιουργήσουν το καλύτερο περιεχόμενο για το κοινό-στόχο τους.

10. Γνωριμία με το εμπορικό σήμα

Αν και η αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας μπορεί να είναι μια προκλητική μέτρηση για τη μέτρηση με συγκεκριμένα αριθμητικά δεδομένα, ανέκδοτα στοιχεία, όπως αναφορές επωνυμίας μέσω αξιολογήσεων τρίτων και συνομιλιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δίνουν στους επαγγελματίες του μάρκετινγκ μια ιδέα για την απόδοση μιας επωνυμίας στη γενική αγορά. Μπορείτε να μετρήσετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας με τους ακόλουθους τρόπους:

Αναζητήσεις επωνυμίας: Οι αναζητήσεις επωνυμίας σημαίνουν ότι οι καταναλωτές αναζητούν το όνομα της επωνυμίας σας απευθείας στους ιστότοπους των μηχανών αναζήτησης. Αυτός είναι ένας άλλος τρόπος μέτρησης της οργανικής κυκλοφορίας.

Επισημάνσεις "μου αρέσει" σε αναρτήσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης: Η παρακολούθηση των "μου αρέσει" σε αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σάς βοηθά να μετρήσετε τον αριθμό των αλληλεπιδράσεων ή της αφοσίωσης που συμβαίνουν στον ιστότοπό σας.

Κοινή χρήση περιεχομένου: Ένας άλλος τρόπος για να μετρήσετε το μέγεθος της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας που δημιουργείται στο διαδίκτυο είναι εξετάζοντας τον αριθμό των χρηστών που μοιράζονται το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σας. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει αναδημοσίευση περιεχομένου από τη σελίδα της επωνυμίας σας.

Σχόλια μέσων κοινωνικής δικτύωσης: Τα σχόλια δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν με την επωνυμία σας, κάτι που αποτελεί ένδειξη για τη δημοτικότητα της επωνυμίας σας στο διαδίκτυο.

Αριθμός ακολούθων: Ο αριθμός των ατόμων που ακολουθούν την επωνυμία σας μέσω διαδικτυακών πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί άμεση ένδειξη της αναγνώρισης της επωνυμίας. Οι αυξανόμενοι ακόλουθοι μπορούν να αυξήσουν την επισκεψιμότητα του ιστότοπού σας και να υποδείξουν επιτυχημένες προσπάθειες μάρκετινγκ.

Αναφορές επωνυμίας: Η κουβέντα ή οι αναφορές στο διαδίκτυο αποτελούν αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας. Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ παρακολουθούν τόσο τις αρνητικές όσο και τις θετικές αναφορές για να βοηθήσουν στον προσδιορισμό τρόπων διαμόρφωσης της ψηφιακής εικόνας μιας επωνυμίας.

11. Αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων

Οι αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων μετρούν το ποσοστό των ατόμων που έκαναν κλικ σε μια διαφήμιση που συνδέεται με τον ιστότοπό σας. Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ αναγνωρίζουν ότι αν και πολλοί καταναλωτές μπορεί να δουν τη διαφήμισή σας, ένας μικρότερος αριθμός θα κάνει πραγματικά κλικ σε αυτήν. Οι επαγγελματίες προσπαθούν να κερδίσουν πολλές προβολές ή εντυπώσεις, έτσι ένα μεγαλύτερο ποσοστό θα κάνει κλικ στη διαφήμιση. Η βελτίωση των αναλογιών κλικ προς αριθμό εμφανίσεων είναι ένας σημαντικός στόχος για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ, καθώς μπορεί να δημιουργήσει περισσότερους δυνητικούς πελάτες.

12. Ποσοστό απόκρισης

Τα ποσοστά απόκρισης για επικοινωνίες ψηφιακού μάρκετινγκ δείχνουν πόσοι χρήστες απαντούν ή διερευνούν τις προσφορές της εταιρείας. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει τον αριθμό των συνδρομητών που συμπληρώνουν μια έρευνα που αποστέλλεται μέσω ενημερωτικού δελτίου ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή εάν οι δυνητικοί πελάτες συμπληρώνουν μια φόρμα ενδιαφέροντος για την επιχείρηση. Η ανάλυση των ποσοστών απόκρισης βοηθά τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να υπολογίσουν τον αριθμό των δυνητικών πελατών που δημιουργούνται από τις προσπάθειες μάρκετινγκ. Η βελτίωση των ποσοστών απόκρισης βοηθά επίσης τις ομάδες μάρκετινγκ να γνωρίζουν πού να ξοδεύουν τα χρήματά τους πιο αποτελεσματικά για να αυξήσουν την απόδοση επένδυσής τους (ROI).

13. Κόστος ανά κλικ/κόστος ανά εμφανίσεις

Στις καμπάνιες ψηφιακού μάρκετινγκ, οι επιχειρήσεις πληρώνουν για την εμφάνιση των διαφημίσεών τους σε συγκεκριμένους ιστότοπους. Όταν οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ αναλύουν ένα κόστος ανά κλικ ή εμφάνιση, μπορούν να καθορίσουν την αξία των διαφημιστικών προσπαθειών τους. Σε σενάρια ψηφιακού μάρκετινγκ, μια εμφάνιση σημαίνει ότι ένας χρήστης είδε μια διαφήμιση στο διαδίκτυο, ενώ ένα κλικ σημαίνει ότι ο καταναλωτής πήγε πραγματικά στον ιστότοπό σας επιλέγοντας να κάνει κλικ στη διαφήμιση.

Δεδομένου ότι οι εμφανίσεις δεν οδηγούν απαραίτητα σε δράση, κοστίζουν λιγότερο από ένα κλικ και συνήθως υπολογίζονται σε μεγάλα ποσά, όπως 1.000 εμφανίσεις για μια συγκεκριμένη χρέωση. Οι επιχειρήσεις πληρώνουν υψηλότερο κόστος ανά κλικ, επειδή είναι πιο πιθανό να μετατραπούν σε δυνητικούς πελάτες, ακόμη και σε πελάτες.

14. Κόστος ανά lead

Το κόστος ανά δυνητικό πελάτη επηρεάζει το ποσό που πρέπει να πληρώσει μια επιχείρηση για έναν δυνητικό πελάτη μέσω εμφανίσεων, κλικ και ποσοστών απόκρισης. Αυτή η μέτρηση αποκαλύπτει το συνολικό κόστος για τη μετατροπή των επισκεπτών του ιστότοπου είτε μέσω οργανικής επισκεψιμότητας είτε μέσω διαφημιστικών καμπανιών σε βιώσιμους δυνητικούς πελάτες. Η κατανόηση του κόστους ανά δυνητικό πελάτη βοηθά τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να καθορίσουν την κερδοφορία των διαφημιστικών προσπαθειών. Μπορεί να συμβάλει στον προϋπολογισμό και στην κατανομή κεφαλαίων σε συγκεκριμένες εκστρατείες. Το κόστος ανά δυνητικό πελάτη βοηθά επίσης τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να γνωρίζουν να δημιουργούν τον καλύτερο δυνατό όγκο δυνητικών πελατών για την εταιρεία.

15. Προβολές σελίδας

Εκτός από τη μέτρηση του χρόνου που αφιερώνει ένας χρήστης στον ιστότοπό σας, μπορείτε να δείτε τον αριθμό των σελίδων που είδαν στον ιστότοπό σας. Οι προβολές σελίδων μπορούν επίσης να εμφανίζουν το μέρος του ιστότοπού σας με τις περισσότερες επισκέψεις. Για ιστότοπους που προσφέρουν ηλεκτρονικό εμπόριο, οι σελίδες ηλεκτρονικών αγορών θα μπορούσαν να είναι οι πιο δημοφιλείς, ενώ οι επιχειρήσεις που προσφέρουν υπηρεσίες μπορεί να θεωρήσουν ότι το ενημερωτικό τους ιστολόγιο είναι το πιο επισκέψιμο μέρος του ιστότοπού τους. Η κατανόηση του πού φαίνονται περισσότερο οι πελάτες στον ιστότοπό σας μπορεί να σας βοηθήσει να τοποθετήσετε στρατηγικά πληροφορίες σε αυτές τις σελίδες.

Υπηρεσίες μέτρησης digital marketing

Η ανάλυση του digital marketing χρησιμοποιείται για την κατανόηση των ορθών πολιτικών που ακολουθούνται στη διαδικτυακή σας προβολή, αλλά και τη διόρθωση αυτών που δεν έχουν την επιθυμητή απόδοση.

Αν χρειάζεστε μία ανάλυση digital marketing για την επιχείρησή σας συμπληρώστε την ακόλουθη φόρμα ενδιαφέροντος και σύντομα θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.

Επικοινωνία
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram