Τελικά, πόσο σημαντικό ρόλο παίζει το SEO σε e-shop; Στο σημερινό μας άρθρο θα εξηγήσουμε γιατί χρειάζεται το SEO σε eshop και πως βοηθάει τα eshops στο "επόμενο βήμα του e-commerce".
Άρθρο της Ρ. Ζαχαροπούλου στο capital.gr
Πριν λίγα χρόνια οι χρήστες των μηχανών αναζήτησης είχαν τη δυνατότητα να βάλουν έναν όρο στο "ψαχτήρι" της google και να πάρουν μερικά αποτελέσματα σχετικά με τον όρο αναζήτησης. Τα αποτελέσματα ήταν κυρίως διαφημίσεις στην αναζήτηση και τα οργανικά αποτελέσματα που είχαν τη λέξη - κλειδί στο περιεχόμενο τους.
Πρόσφατα καθώς κατέβαινα στο κέντρο της Αθήνας με λεωφορείο, δίπλα μου στεκόταν δύο νέα παιδιά που συζητούσαν για ένα μωβ δερμάτινο μπουφάν που ήθελε να αγοράσει η κοπέλα, αλλά δεν μπορούσε να το εντοπίσει στην αγορά. Το αγόρι που ήταν μαζί της, της πρότεινε να γράψει στη google "μωβ δερμάτινο μπουφάν" και να πάει στις φωτογραφίες που εμφανίζει η μηχανή αναζήτησης.
Bingo!
Μπορείτε να σκεφτείτε πόσο γρήγορα θα εντόπιζε η κοπέλα ένα μωβ δερμάτινο μπουφάν ακολουθώντας τη συμβουλή του φίλου της; Σχεδόν σε 3 δευτερόλεπτα θα είχε εντοπίσει τα e-shops που θα είχαν κάνει την έξυπνη κίνηση να περιγράψουν κατάλληλα το προϊόν τους πάνω στο ηλεκτρονικό κατάστημα.
Πολλοί θα αναρωτηθείτε αν τελικά το να γράψετε στην περιγραφή του προϊόντος "μωβ δερμάτινο μπουφάν" είναι αρκετό για να εμφανιστείτε στη google. Η αλήθεια είναι ότι η περιγραφή στο προϊόν μόνο δεν αρκεί. Είναι βέβαια, σημαντική αλλά όχι αρκετή.
Εδώ έρχεται ένα σημαντικό θέμα που αφορά το τεχνικό κομμάτι του e-shop. Η περιγραφή αναφέρεται σωστά και στο url; Η πλατφόρμα που έχετε δημιουργήσει το ηλεκτρονικό κατάστημα αποδίδει σωστά στο seo για e-shop; Ο ιστότοπός σας είναι γρήγορος; Η εμπειρία των επισκεπτών από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα είναι καλή;
Όπως καταλαβαίνετε η βέλτιστη κατάταξη του ηλεκτρονικού σας καταστήματος στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης είναι αρκετά απαιτητική και αφορά το κομμάτι που ονομάζουμε on site seo.
Το onsite seo αφορά το στήσιμο του ιστότοπου σας. Δηλαδή το τεχνικό του μέρος και τον τρόπο που έχουν προστεθεί τα προϊόντα. Ένα e-shop που έχει ακολουθήσει τους κανόνες του seo έχει πάντα μία καλύτερη κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα από αυτό που απλά δημιουργήθηκε για να υπάρχει μία διαδικτυακή παρουσία.
Εκτός όμως από το on site seo χρειάζεται και το off site seo.
Το off site seo είναι η διασύνδεση του e-shop με άλλους ιστότοπους και αφορά αυτό που λέμε "backlink building". Μπορείτε να δείτε εδώ περισσότερα για το πως χτίζουμε ποιοτικά backlink
Το SEO σε e-shop είναι η στρατηγική του μέλλοντος για τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Οι ενέργειες βελτιστοποίησης e-shop για SEO αφορούν το τεχνικό μέρος του e-shop, το περιεχόμενο αλλά και τη διασύνδεσή του με ιστότοπους που έχουν σημαντική επισκεψιμότητα.
Και γιατί οι παραπάνω ενέργειες είναι η στρατηγική του μέλλοντος θα αναρωτηθεί κάποιος.
Αν δεν έχω seo στο ηλεκτρονικό μου κατάστημα αλλά το διαφημίζω σε Google και Social Media δεν είναι αρκετό;
Σκοπός του επιχειρηματία δεν είναι να μπει σε επιπλέον έξοδα αλλά να αυξήσω τις πωλήσεις.
Η βελτιστοποίηση των e-shops για τις μηχανές αναζήτησης είναι μία στρατηγική που έχει δώσει σημαντικά αποτελέσματα πωλήσεων στα μεγαλύτερα ηλεκτρονικά καταστήματα παγκοσμίως. Παρόλα αυτά μόνο το 33% των μικρών έως μεσαίων επιχειρήσεων παγκοσμίως έχουν βελτιστοποιημένες ιστοσελίδες βάσει SEO.
Στις επιχειρήσεις που ακολουθούν το SEO, το 53% της επισκεψιμότητας προέρχεται από οργανικές αναζητήσεις, σύμφωνα με το Search Engine Land, ενώ τα στατιστικά του SemRush δείχνουν ότι το 66% των ανθρώπων που πραγματοποιούν μία έρευνα στο διαδίκτυο με σκοπό την αγορά, δεν χρησιμοποιούν στην αναζήτηση μία συγκεκριμένη επωνυμία, αλλά το προϊόν με 1-2 χαρακτηριστικά που θέλουν.
Ας θυμηθούμε την συζήτηση που αναφέρθηκε παραπάνω. Η κοπέλα θα έψαχνε "μωβ δερμάτινο μπουφάν" και αν τα πρώτα αποτελέσματα δεν της έδιναν αμέσως μωβ δερμάτινο μπουφάν για γυναίκα, στην αμέσως επόμενη αναζήτησή της θα προσθέσει "γυναικείο" μωβ δερμάτινο μπουφάν.
Ένα χαρακτηριστικό είναι "μωβ δερμάτινο"
Δεύτερο χαρακτηριστικό είναι "μωβ δερμάτινο μπουφάν"
Τρίτο χαρακτηριστικό που μπαίνει από τον χρήστη για να εξειδικεύσει την αναζήτησή του "γυναικείο μωβ δερμάτινο μπουφάν".
Η έγκαιρη προσαρμογή των e-shops βάσει του SEO θα ενισχύσει τη δυναμική τους και στο επερχόμενο Voice e-commerce, που αφορά στη φωνητική αναζήτηση προϊόντων.
Η προσωποποιημένη εξυπηρέτηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο, επίσης, θα βασίζεται στο SEO και τα long-tail keywords σε ό,τι σχετίζεται με τη φωνητική αναζήτηση των χρηστών στα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Ο τρόπος με τον οποίο ένα άτομο αναζητά, χρησιμοποιώντας τη φωνή του, είναι αρκετά διαφορετικός από τον τρόπο με τον οποίο αναζητά παραδοσιακά στο Διαδίκτυο γράφοντας σύντομες λέξεις-κλειδιά, όπως είδαμε παραπάνω.
Λόγω της πιο συνομιλητικής φύσης των φωνητικών αναζητήσεων, τα long-tail keywords σύντομα θα είναι πιο σημαντικά από ποτέ.
Τα long-tail keywords είναι πιο συγκεκριμένες από τις τυπικές λέξεις-κλειδιά, πράγμα που σημαίνει ότι σήμερα έχουν χαμηλότερο όγκο επισκεψιμότητας και λιγότερο ανταγωνισμό, αλλά στη φωνητική αναζήτηση θα είναι αυτά που θα κρίνουν την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση.
Κι αν, η φωνητική αναζήτηση σας φαίνεται σαν κάτι που ανήκει στο μακρινό μέλλον, τότε ίσως χρειάζεται να σκεφτούμε ότι ήδη σήμερα εκατομμύρια καταναλωτές σε όλο τον κόσμο ξεκινούν τις αναζητήσεις τους στο Διαδίκτυο με φράσεις όπως "Hey Alexa", Ok Google ή "Hey Siri".
Αν σας ενδιαφέρει η βελτιστοποίηση του eshop με seo είναι μία καλή ευκαιρία να επικοινωνήσουμε και να εξετάσουμε μαζί τις δυνατότητες να αναπτύξετε τη στρατηγική seo σε e-shop που διαθέτετε.
Ας μιλήσουμε!
Ρενάτα Ζαχαροπούλου, Σύμβουλος E-Commerce - SEO Specialist