Η εμφάνιση της ιστοσελίδας σας ή αλλιώς website design είναι από τα πρώτα σημεία που θα προσέξουν οι επισκέπτες σας.
Για να γίνει κατανοητή η σημασία της εμφάνισης ιστοσελίδας στην κατασκευή θα σας δώσουμε ένα παράδειγμα.
Ας υποθέσουμε ότι ένας άντρας αποφασίζει να κάνει πρόταση γάμου στην αγαπημένη του. Όπως το απαιτεί η περίσταση… θα χρειαστεί να αγοράσει ένα μονόπετρο δαχτυλίδι. Το πρώτο πράγμα που θα κάνει λοιπόν, είναι να μπει στη Google και να αναζητήσει το προϊόν που επιθυμεί, να ενημερωθεί για τις τιμές και φυσικά αν βρει κάτι που του αρέσει και είναι στο budget που διαθέτει να το αγοράσει.
Στην περίπτωσή μας, μπαίνοντας στη Google και πληκτρολογώντας «μονόπετρο δαχτυλίδι αγορά» το πρώτο αποτέλεσμα είναι το site της BlueStone. Πατάει επάνω και βγαίνει σε μία σελίδα όπως αυτή παρακάτω:
Πόσες πιθανότητες υπάρχουν να παραμείνει στη σελίδα και να πραγματοποιήσει αγορά;
Η απάντηση, φυσικά, είναι καμία. Ίσως μάλιστα να νομίζει ότι ο ιστότοπος είναι spam. Κατ’ ευθείαν λοιπόν θα κάνει back και θα πάει στο επόμενο αποτέλεσμα.
Αυτή η ιστορία, που αφορά στην κακή εμπειρία από την ιστοσελίδα ενός χρήστη, είναι περισσότερο συχνή από όσο νομίζετε ακόμα και σήμερα, που η εποχή επιτάσσει ενημερωμένα site και responsive. Πολλές εταιρικές ιστοσελίδες και eshop έχουν την παραπάνω μορφή.
Επιπλέον με αυτή την ιστοσελίδα η Google ποτέ δεν θα σας φέρει στην πρώτη σελίδα γιατί ένας από τους παράγοντες που προσμετρούνται είναι και η καλή εμπειρία των χρηστών από μία ιστοσελίδα.
Αν λοιπόν, αναρωτιέστε τι σημαίνει καλή ιστοσελίδα θα μπορούσαμε να πούμε συνοπτικά ότι είναι το σωστό webdesign, να είναι εύχρηστη και φιλική προς τον χρήστη, να προσαρμόζεται σε συσκευές όπως το tablet και το κινητό τηλέφωνο, αλλά και να έχει γρήγορη φόρτωση και στοιχεία αλληλεπίδρασης των επισκεπτών με την εταιρεία σας.
Επειδή όμως, δεν είναι μόνο τα παραπάνω δείτε παρακάτω κάποιες συμβουλές για την περίπτωση, που αποφασίσετε την κατασκευή ιστοσελίδας.
Συμβουλή #1: Καθορίστε τον σκοπό της ιστοσελίδας
Κάθε ιστοσελίδα θα πρέπει να έχει σαφή σκοπό. Ρωτήστε τον εαυτό σας τι θα ψάξει ο πελάτης σας στον ιστότοπό σας; Θα πάρει πληροφορίες, θα κάνει κάποια αγορά, θα ψυχαγωγηθεί;
Είναι εύκολο εάν έχετε ένα website ψυχαγωγίας. Μπορείτε να μοιράζεστε φωτογραφίες, βίντεο, ή χιουμοριστικές εικόνες, αλλά θα πρέπει να θυμάστε να το ενημερώνετε συχνά.
Αν δημιουργείτε μία ενημερωτική ιστοσελίδα, αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες θα αναζητήσουν να μάθουν κάτι νέο ή να κατανοήσουν καλύτερα ορισμένα θέματα.
Τέτοιες ιστοσελίδες θα πρέπει να περιέχουν μια βάση από συμβουλές "πώς να" με καταλόγους και εικόνες προϊόντων, ή στοχευμένα άρθρα, ειδικά όταν η εταιρεία σας δραστηριοποιείται στις υπηρεσίες.
Αλλά αν δημιουργείτε μία ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου (κατασκευή eshop), πρέπει να θυμάστε ότι αυτός ο ιστότοπος θα πρέπει να πουλάει. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχετε ένα ωραίο design, εικόνες υψηλής ποιότητας και σαφείς πληροφορίες σχετικά με τα οφέλη των προϊόντων, που ο πελάτης πρόκειται να αγοράσει από εσάς.
Δείτε το παρακάτω παράδειγμα:
Με την πρώτη ματιά ο επισκέπτης, που αναζητά - σύμφωνα με το παράδειγμά μας- μονόπετρο δαχτυλίδι για την αγαπημένη του, όταν προσγειώνεται σε αυτόν τον ιστοτόπο καταλαβαίνει ότι είναι στη σωστή ιστοσελίδα. Μάλιστα, αντιλαμβάνεται αμέσως ότι μπορεί -αν βρει αυτό που θέλει- να το αγοράσει ηλεκτρονικά (εικονίδιο bascet cart).
Το μήνυμα πάνω στην εικόνα αναφέρει τι κερδίζει, αν τελικά επιλέξει να αγοράσει από το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα. «Αισθητική με διάρκεια όπως η αγάπη σας» αναφέρει το μήνυμα. Και είναι ακριβώς αυτό το συναίσθημα που ο επισκέπτης σας, έχει εκείνη τη στιγμή.
Βεβαίως, σε μία επόμενη φωτογραφία της ιστοσελίδας, θα μπορούσε να αναφέρεται μία έκπτωση ως επιβράβευση του αγοραστή ή τη δυνατότητα χρήσης κάποιου κουπονιού για μελλοντική χρήση. Σήμερα ο επισκέπτης της ιστοσελίδας σας μπορεί να ενδιαφέρεται για μονόπετρο δαχτυλίδι, αλλά αύριο να χρειαστεί και βέρες, αν η αγαπημένη του δεχτεί να τον παντρευτεί.
Συμβουλή #2: Επιλέξτε ένα ελκυστικό Layout
Η ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι ελκυστική ώστε οι επισκέπτες να θέλουν να την εξερευνήσουν. Αν είναι παλαιάς λογικής, αυτό δίνει την εικόνα στον επισκέπτη σας ότι πιθανά να μην ενδιαφέρεστε και για τη βελτίωση τω ν προϊόντων ή των υπηρεσιών σας.
Ακόμα κι αν δεν έχετε γνώσεις στον σχεδιασμό ιστοσελίδων, θα πρέπει να έχετε άποψη στον τρόπο εμφάνισης της ιστοσελίδας σας. Ο καλύτερος τρόπος για να καταλήξετε τι θέλετε, είναι να ελέγξετε τις ιστοσελίδες των ανταγωνιστών σας και να σκεφτείτε τι σας αρέσει και τι θα ταίριαζε με την εταιρεία σας και το προϊόν σας.
Στην επιλογή φωτογραφιών καλό θα είναι να έχετε το δικό σας μοναδικό φωτογραφικό υλικό. Συνεργαστείτε με κάποιον επαγγελματία φωτογράφο και αναδείξτε την εταιρεία σας, τα προϊόντα σας ή ακόμα και το ανθρώπινο δυναμικό σας μέσα από μία φωτογράφηση.
Μην χρησιμοποιείτε τεράστιες εικόνες αν δεν θέλετε το website σας να είναι αργό. Θυμηθείτε να ανεβάζετε φωτογραφίες σε μορφή PNG ή JPG. Χρησιμοποιείτε πάντα γραφικά και εικόνες που ταιριάζουν στο περιεχόμενό σας. Υλικό με εφέ που αναβοσβήνει ή περιστρέφεται είναι παλιάς λογικής και καλό θα είναι να το αποφύγετε. Επίσης, καλό θα είναι να προσπαθήσετε να περιορίσετε τον αριθμό των γραμματοσειρών σε maximum 3.
Συμβουλή #3: Τηρείστε τον κανόνα των 3 κλικ
Η πλοήγηση στην ιστοσελίδα σας θα πρέπει να είναι εξαιρετικά απλή για τον χρήστη. Μπορεί να έχετε έναν όμορφο ιστότοπο, αλλά ο επισκέπτης να μην μπορεί να βρει την πληροφορία που χρειάζεται ή να συναντήσει κάποιο εμπόδιο στη διαδικασία αγοράς προϊόντος.
Τηρείστε τον κανόνα των 3 κλικ στην κατασκευή ιστοσελίδας! Ο χρήστης με 3 κλικ θα πρέπει να βρίσκει την πληροφορία που θέλει. Επίσης, θυμηθείτε ότι οι περισσότεροι επισκέπτες βλέπουν καταρχήν την κορυφή της ιστοσελίδας και στη συνέχεια το βλέμμα τους οδηγείται αριστερά της οθόνης. Σε αυτά τα σημεία θα πρέπει να μπουν οι πιο σημαντικές πληροφορίες. Η δεξιά πλευρά της οθόνης συνήθως μένει ανεξερεύνητη.
Συμβουλή #4: Δημιουργήστε πρωτότυπο περιεχόμενο στην ιστοσελίδα
Το πρωτότυπο περιεχόμενο δεν περιλαμβάνει μόνο τα κείμενα της ιστοσελίδας σας. Είναι και οι φωτογραφίες, οι φόρμες εκδήλωσης ενδιαφέροντος, τα ηλεκτρονικά έντυπα, οι εφαρμογές.
Φροντίστε στη δημιουργία ιστοσελίδας να είναι όλα δομημένα, έτσι ώστε να διευκολύνουν τον επισκέπτη σας και να αντιλαμβάνεται το ποιοι είστε και τι κάνετε.
Κανένας από τους επισκέπτες του website δεν θα έχει χρόνο να διαβάσει δοκίμια για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Γι' αυτό εφαρμόστε τον κύριο κανόνα της γραφής του περιεχομένου που είναι η σαφή επικοινωνία.
Συμβουλή #5: Δώστε προσοχή στο On Page SEO
Με τον όρο On Page SEO εννοούμε όλες τις ενέργειες και επεμβάσεις στην ιστοσελίδα σας με σκοπό την καλύτερη θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Το On Page SEO στην κατασκευή ιστοσελίδας περιλαμβάνει:
Η ιστοσελίδα σας είναι η βιτρίνα σας στο διαδίκτυο
Μία καλή ιστοσελίδα κερδίζει με την πρώτη ματιά τον επισκέπτη και του προκαλεί το συναίσθημα ότι βρήκε αυτό που θέλει.
Στο στάδιο κατασκευής ιστοσελίδας, θυμηθείτε ότι η εικόνα του αντικατοπτρίζει και τον ίδιο τον επιχειρηματία. Χρειάζεται προσεκτική μελέτη και χρόνος για να δημιουργηθεί σωστά ένα website, αλλά πραγματικά αξίζει!