fbpx

Τι είναι το UX/UI design & πως επηρεάζει το SEO;

Το UX/UI και ο αντίκτυπός του στο SEO

Το SEO (Search Engine Optimization) δεν είναι μόνο λέξεις-κλειδιά και backlinks. Είναι και η καλή εμπειρία του χρήστη.

Σήμερα, η Google δίνει μεγάλη προσοχή στα ενδιαφέροντα και τις εμπειρίες των χρηστών. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο σχεδιασμός UI/UX έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της βελτιστοποίησης ιστοσελίδων.

Αυτό το άρθρο θα εξηγήσει τι κρύβεται πίσω από αυτές τις συντομογραφίες και πώς το UI/UX επηρεάζει το SEO.

Τι είναι το UX και το UI;

Το UX (User Experience) είναι ο τρόπος με τον οποίο ο χρήστης αλληλεπιδρά με την ιστοσελίδα ή το e-shop και αποτυπώνει πόσο σαφής και εύκολος είναι ο ιστότοπος.

Τεχνικά, το UX περιλαμβάνει την πλοήγηση ιστότοπου, τον σχεδιασμό ανταπόκρισης, τη λειτουργικότητα του μενού, το περιεχόμενο και η αλληλεπίδραση σελίδας. Αλλά αυτή είναι η μία όψη του νομίσματος. Το ερώτημα είναι πώς επικοινωνεί ο ιστότοπος με τους επισκέπτες και πόσο γρήγορα και εύκολα μπορούν να αποκτήσουν αυτό για το οποίο ήρθαν στην ιστοσελίδα.

Το UI (User Interface) είναι η επιφάνεια διεπαφής του ιστότοπου. Η επιφάνεια του ιστότοπου αποτελείται από κουμπιά, κείμενα, εικόνες, πεδία και οτιδήποτε με το οποίο αλληλεπιδρά ο χρήστης.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ UI και UX;

Ενώ το UX και το UI συνδέονται στενά και μοιράζονται τον ίδιο στόχο να βελτιώσουν την αλληλεπίδραση των χρηστών με τον ιστότοπο, λειτουργούν κάπως διαφορετικά.

Η κύρια διαφορά είναι ότι το UX (User Experience) αφορά τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας ή του e-shop, των αλληλεπιδράσεων διεπαφής που έχουμε προσθέσει στον ιστότοπο και τα βήματα για την επίτευξη ενός στόχου. Το UI (User Interface) αφορά τον σχεδιασμό του πώς θα εμφανίζονται αυτά τα βήματα στον επισκέπτη.

Ρίξτε μια ματιά στο στιγμιότυπο οθόνης (screen shot) για να κατανοήσετε τι καλύπτεται από το UX/UI design.

Η ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου Χιούστον στην αρχή της homepage δίνει τις παραπάνω πληροφορίες. Ο επισκέπτης της ιστοσελίδας του Πανεπιστημίου θα χρειαστεί αρκετό χρόνο για να εντοπίσει την πληροφορία ανάμεσα σε τόσο κόκκινο χρώμα. Αυτό είναι το UI και έχει να κάνει με συναίσθημα του επισκέπτη.

UX/UI σχεδιασμός με παραδείγματα

Ας δούμε για το UX/UI design και την πρώτη εικόνα του American University παρακάτω.

ux kai ui mathete ti einai gia tin kataskevi istoselidas

Πιο απλή απόδοση της κεντρικής φωτογραφίας στη homepage την οποία διαδέχεται ένα video που αναδεικνύει τις επιτυχίες του πανεπιστημίου. Οι πληροφορίες είναι συγκεντρωμένες επάνω δεξιά σε ένα short menu.

Και τώρα ας δούμε ένα κρίσιμο σφάλμα των ιστοτόπων το οποίο ευτυχώς δεν συναντάμε συχνά σε eshop.

Το "φλύαρο" design αφορά ένα ηλεκτρονικό mall επίπλων και ειδών σπιτιού στην Ινδία και το οποίο είναι στημένο μόνο στη λογική των πωλήσεων και όχι με βάση την εμπειρία του επισκέπτη. Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό το UX/UI design είναι ανύπαρκτο σε αυτόν τον ιστότοπο του Ινδού έμπορου.

ux/ui design τι είναι; Δείτε παραδείγματα

Ας δούμε παρακάτω και ένα πιο σωστό UX/UI design e-shop για έπιπλα, που και πάλι όμως, έχει αρκετή πληροφορία, η οποία μπορεί να μπερδέψει τον επισκέπτη.

ux ui ti einai

Σχεδόν όλα τα στοιχεία εδώ έχουν το ίδιο μέγεθος και χρώμα. Επιπλέον, η σελίδα περιέχει παρόμοια εικονίδια και κουμπιά. Μπορεί να είναι δύσκολο για τον χρήστη να επιλέξει τι να κάνει. Χρειάζεται μια οπτική ιεραρχία, ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να εντοπίσουν τα πιο κρίσιμα στοιχεία.

Όσον αφορά το σχεδιασμό UX, τα προβλήματα μπορεί να είναι πολύ πιο βαθιά και δεν αφορούν πλέον την ομορφιά αλλά την ευκολία του χρήστη.

Για παράδειγμα:

  • Μεγάλες αναπτυσσόμενες λίστες που πρέπει να κάνει scroll down ο χρήστης για να φτάσει στο απαιτούμενο στοιχείο
  • Λίστες ελέγχου με περισσότερα από 3-4 πλαίσια
  • Bίντεο που παρεμβαίνουν στην στοχευόμενη δράση στη σελίδα
  • Πολύπλοκη πλοήγηση όπου ο χρήστης πρέπει να κάνει πολλά κλικς για να φτάσει στη σελίδα που τον ενδιαφέρει
  • Μεγάλος αριθμός αναδυόμενων παραθύρων που εμποδίζουν τον χρήστη να εκτελέσει οποιεσδήποτε ενέργειες στη σελίδα, κλείνοντας σημαντικές πληροφορίες ή buttons
  • Buttons που δεν ξεχωρίζουν με κανέναν τρόπο από το γενικό φόντο και δεν επιτρέπουν στον χρήστη να καταλάβει ποια ενέργεια πρέπει να εκτελέσει, κ.λπ.

Όλα τα παραπάνω είναι σχετικά με το σχεδιασμό UX.

Ως user experience (UX) του χρήστη (εμπειρία από την χρήση ενός ιστότοπου) εννοούμε τη συνολική του αίσθηση καθώς πλοηγείται, αλληλεπιδρά και εξυπηρετείται στην ιστοσελίδα ή το e-shop.

Ως user interface (UI), εννοούμε αυτό που βλέπει ο επισκέπτης να αποτυπώνεται στην οθόνη του και περιλαμβάνει όλα εκείνα τα δημιουργικά στοιχεία που την ολοκληρώνουν, δηλαδή χρώματα, εικονίδια, γραφικά, περιεχόμενο, call to actions κ.λ.π.

Σε έναν ιστότοπο με επιτυχημένο UI design ο χρήστης κατανοεί απευθείας τι βλέπει και γιατί το βλέπει.

Πώς ο σχεδιασμός UX/UI design επηρεάζει το SEO;

Το SEO και ο σχεδιασμός UX/UI λειτουργούν μαζί εδώ και πολύ καιρό. Αυτό οδήγησε στην εμφάνιση του SXO (Search Experience Optimization), ενός συνδυασμού UX και SEO. Η εισαγωγή του SXO ήταν αναμενόμενη, καθώς πολλές μέθοδοι βελτιστοποίησης επηρεάζουν ταυτόχρονα την κατάταξη και την αλληλεπίδραση των χρηστών.

Τι είναι στο SXO (Search Experience Optimization) σε ιστοσελίδες & eshops;

Το SXO αναδιαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο οι web designers,οι ειδικοί περιεχομένου και οι προγραμματιστές (web developers) αντιλαμβάνονται τους ιστότοπους, τις εφαρμογές και το λογισμικό που δημιουργούν. Με απλά λόγια, συνεπάγεται τη συνεργασία τους για να συνδυάσουν περιεχόμενο βελτιστοποιημένο για αναζήτηση σχεδιασμένο με επίκεντρο τον χρήστη.

Όταν συζητάμε το SEO και το SXO, ουσιαστικά μιλάμε για τον τρόπο με τον οποίο οι αλγόριθμοι της Google αναζητούν και κατατάσσουν τους ιστότοπους σε σχέση με το τι θέλουν οι χρήστες.

Το SEO και το SXO είναι οι προσεγγίσεις στο περιεχόμενο ιστότοπου το οποίο πρέπει να είναι σύμφωνο με τους αλγόριθμους αναζήτησης της Google.

Εδώ και πολύ καιρό, η Google έχει επικεντρωθεί πολύ στο να προσπαθεί όχι μόνο να παρέχει στους χρήστες αυτό που θέλουν, αλλά και να επιλέγει για τους χρήστες τους ιδανικότερους ιστότοπους, οι οποίοι υποστηρίζουν την καλή εμπειρία του χρήστη.

Η Google δεν θέλει να παρουσιάζει στους χρήστες σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP) που είναι γεμάτες με ιστότοπους οι οποίοι περιέχουν πληροφορίες που απλώς σχετίζονται με αυτό που αναζήτησαν οι χρήστες.

Θέλει να παρέχει περιεχόμενο που εξυπηρετεί τις συγκεκριμένες ανάγκες τους και οι ιστότοποι να έχουν σχεδιαστεί με τρόπο που θα καλύψει αυτές τις ανάγκες με τον πιο ελκυστικό τρόπο.

Ο χρήστης για την Google και φυσικά για τις ιστοσελίδες και τα e-shops δεν πρέπει να εργάζεται σκληρά για να αποκτήσει το περιεχόμενο που θέλει.

Αρχιτεκτονική και πλοήγηση ιστότοπου

Η αρχιτεκτονική είναι το πώς τοποθετούνται οι σελίδες στον ιστότοπό σας και πώς συνδέονται μεταξύ τους. Όσον αφορά το SEO, μια καλή αρχιτεκτονική σημαίνει ότι η Google θα βρει και θα σαρώσει εύκολα τη σελίδα σας. Όσον αφορά το UX/UI design, η καλή αρχιτεκτονική βοηθά τους χρήστες να βρίσκουν γρήγορα αυτό που χρειάζονται.

Η καλή αρχιτεκτονική του ιστότοπου μπορεί επίσης να προσδιοριστεί από τα πόσα κλικ χρειάζεται να κάνει ο επισκέπτης για να βρει αυτό θέλει και να το αποκτήσει.

Οι επισκέπτες συνήθως θέλουν να έχουν πρόσβαση σε εσωτερικές σελίδες με όσο το δυνατόν λιγότερα κλικ. Στην ιδανική περίπτωση, κάθε σελίδα θα πρέπει να απέχει λιγότερο από 4 κλικ από την αρχική.

Χρήσιμο και πρωτότυπο περιεχόμενο

Το περιεχόμενο που παρουσιάζεται σε μια ιστοσελίδα ή σε ένα e-shop θα πρέπει να εξυπηρετεί κάποιο είδος ανάγκης και είναι πρωτότυπο. Αυτό μπορεί να είναι μια συγκεκριμένη, λογική ανάγκη, όπως οδηγίες για το πώς να διορθώσετε ένα σφάλμα σε ένα smartphone ή πως να συναρμολογήσετε το έπιπλο που αγοράσατε. Ή μπορεί να είναι η παρουσίαση όμορφων φωτογραφιών για ταξιδιωτικούς ιστότοπους, που εξυπηρετεί και τις ανθρώπινες ανάγκες.

Αξιοπιστία ιστοσελίδας

Η αξιοπιστία μπορεί να είναι μια πολύ δύσκολη πτυχή για να μετρηθεί και πόσο μάλλον να αξιολογηθεί. Αλλά αυτό που προσμετράται είναι η δημοτικότητα μιας σελίδας, ο αριθμός των κοινοποιήσεων ή η δημοσίευση της σε άλλους ιστότοπους (backlinks).

Η ιστοσελίδα που έχει αυτά τα χαρακτηριστικά φαίνεται αξιόπιστη στα μάτια της Google και θα αναβαθμίσει τη θέση της από την άποψη του SXO.

Προσβασιμότητα

Αυτός είναι ο τομέας στον οποίο το παραδοσιακό UX παίζει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο: ο σχεδιασμός του ιστότοπού σας πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμος στους χρήστες, σε browsers και συσκευές.

Ένας ιστότοπος που έχει αναπτυχθεί μέσω μιας προσέγγισης SXO θα είναι διαισθητικός για την πλοήγηση των χρηστών – και θα αποφεύγει την περιττή πολυπλοκότητα.

Το κλειδί της επιτυχίας στην κατασκευή ιστοσελίδων με UX/UI/SXO

Μόλις βρεθεί στην ιστοσελίδα σας, ο επισκέπτης αποφασίζει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα αν θα μείνει ή θα φύγει . Εάν ο ιστότοπος δεν ταιριάζει με το ερώτημα αναζήτησης, φορτώνει αργά, είναι δύσκολος στη χρήση και φαίνεται αντιαισθητικός, ο χρήστης θα φύγει.

Κάθε τέτοια περίπτωση σημαίνει ότι χάνετε την ευκαιρία να μετατρέψετε τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας σε πελάτες.

Η παροχή ενός ολοκληρωμένου UX SEO ενθαρρύνει τους χρήστες να παραμείνουν στον ιστότοπό σας περισσότερο και να αλληλεπιδρούν ενεργά μαζί του. Τα bot αναζήτησης το θεωρούν ως σήμα ποιότητας και η Google σάς ανταμείβει με κορυφαίες κατατάξεις. Άρα, είναι win-win για όλους!

Έχετε μια ιδέα για ένα web project που θέλετε να πραγματοποιήσετε; Επικοινωνήστε για να μάθετε πώς η Bluemind μπορεί να το κάνει πραγματικότητα για εσάς!

Στείλτε μας email εκφράζοντας το ενδιαφέρον σας, στο [email protected] ή μιλήστε μαζί μας στο τηλέφωνο 210 8662975.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram