Κάνετε digital marketing, αλλά οι πωλήσεις σας δεν αυξάνονται; Το digital marketing όμως σημαίνει πωλήσεις!
Συχνά οι επιχειρήσεις κάνουν ένα σημαντικό λάθος στο digital marketing. Ασχολούνται περισσότερο με το εικαστικό της ιστοσελίδας και δεν ενδιαφέρονται για το περιεχόμενο. Αρκετές φορές έχουμε ακούσει επιχειρηματίες να λένε ότι έχουν παρουσία στο διαδίκτυο, αλλά δεν έχουν δει αποτέλεσμα. Γι΄αυτό συνήθως σταματούν την προβολή τους στο internet, αφού πρώτα έχουν ξοδέψει σημαντικά χρηματικά ποσά.
Όμως, προώθηση στο διαδίκτυο σημαίνει πωλήσεις!
Οι περισσότερες εταιρείες διαθέτουν μία εταιρική ιστοσελίδα, έχουν δημιουργήσει μία σελίδα στο facebook και κάνουν διαφήμιση στη google. Αυτό είναι ένα μοντέλο digital προβολής, που όντως πριν 2-3 χρόνια είχε εξαιρετική απόδοση.
Η ραγδαία αύξηση της χρήσης του internet έχει ανατρέψει πολλά από αυτά, που γνωρίζαμε πριν ακόμα και από 1 χρόνο. Πλέον μία ιστοσελίδα, η οποία δημιουργήθηκε εδώ και 2 χρόνια, μπορεί να φαίνεται παλιά. Αυτό συμβαίνει γιατί καθημερινά η τεχνολογία του internet έχει κάτι νέο να δώσει. Από αναβάθμιση του template και των εργαλείων που χρησιμοποιήθηκαν στην κατασκευή της ιστοσελίδας, μέχρι τις συνεχόμενες αλλαγές βελτιστοποίησης από τη google για την παροχή καλύτερων αποτελεσμάτων στις αναζητήσεις των χρηστών.
Ακόμα και τα εργαλεία προβολής αλλάζουν συνεχώς τον τρόπο προώθησης των επιχειρήσεων εστιάζοντας στην προσωποποιημένη ενημέρωση του χρήστη. Κατά συνέπεια ένα post στο facebook και μία διαφήμιση, δεν μπορούν να προσφέρουν τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.
Case study
Όταν δεν γίνεται σωστή προβολή στο διαδίκτυο είναι φυσικό να μην ενισχύονται οι πωλήσεις σας. Σκεφτείτε ένα κατάστημα σε κεντρικό δρόμο, γεμάτο από ανθρώπους που είναι έτοιμοι να ψωνίσουν. Κι όμως αυτό να καταφέρνει να πουλήσει μόνο σε 5 από αυτούς.
Σε πελάτη μας, οποίος δραστηριοποιείται στην εμπορεία καινούργιων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καταφέραμε να έχουμε άνοδο των πωλήσεων του. Το αυτοκίνητο είναι πλέον ένα προϊόν που αντικειμενικά είναι από τα ακριβότερα για την ελληνική αγορά.
Θα πίστευε κανείς, ότι μέσα στην οικονομική κρίση οι εταιρείες που πουλάνε αυτοκίνητα δεν μπορούν να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους. Όμως αυτό δεν ισχύει για τον πελάτη μας.
Αναλαμβάνοντας την εταιρεία μελετήσαμε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας του. Είδαμε ότι τα κείμενα του δεν ήταν πρωτότυπα, αλλά κυρίως αναπαραγωγές από την εισαγωγική εταιρεία της οποίας ήταν dealer. Αυτό είχε επιπτώσεις στο SEO του και στην κατάταξή του στα φυσικά αποτελέσματα στη Google.
Οι σελίδες στα social media περιείχαν posts, που το μήνυμά τους δεν δημιουργούσε ενδιαφέρον στον χρήστη. Το κοινό δεν αλληλοεπιδρούσε με τις σελίδες στα κοινωνικά δίκτυα. Οι διαγωνισμοί που είχαν πραγματοποιηθεί έδειχναν ένα πολύ καλό αποτέλεσμα που στη συνέχεια «ξεφούσκωνε».
Το αποτέλεσμα της μελέτης μας ήταν ότι η παρουσία του στο διαδίκτυο δεν αντικατόπτριζε την πολυετή παρουσία του στην αγορά και τη δυναμική της εταιρείας.
Ξεκινώντας τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας, πραγματοποιήσαμε όλα τα updates της ιστοσελίδας και των εργαλείων της.
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με την επίπονη δουλειά του SEO κρίνοντας απαραίτητη την ενδυνάμωση της ιστοσελίδας στην κατάταξη της google. Δημιουργήσαμε κείμενα με πρωτότυπο περιεχόμενο για την εταιρεία και τα προϊόντα. Εφαρμόσαμε και συνεχίζουμε να το κάνουμε σε κάθε κείμενο όλους τους κανόνες SEO περιλαμβάνοντας τις φράσεις – κλειδιά, που μας ενδιαφέρουν, ώστε να βγαίνουμε στην πρώτη σελίδα αναζήτησης της google. Δημιουργήσαμε μοναδικές σελίδες για το SEO. Στο ίδιο πλαίσιο βελτιώσαμε και κάποια άλλα τεχνικά ζητήματα όπως τα url των σελίδων και το οπτικοακουστικό υλικό. Στο Off-site SEO αναπτύξαμε συνεργασία με άλλα έγκυρα sites, για τη φιλοξενία του link της εταιρικής ιστοσελίδας.
Για τα social media επιλέξαμε τη στρατηγική των σύντομων σε χρονική διάρκεια διαγωνισμών, που εξιτάρουν το κοινό. Τοποθετήσαμε σε τακτά χρονικά διαστήματα διαγωνισμούς. Τα post του πελάτη μας, πλέον, στηρίζονται περισσότερο στη λογική «μία εικόνα χίλιες λέξεις», παρά σε κείμενα που τελικά κανείς δεν έχει χρόνο να διαβάσει.
Εφαρμόσαμε το εργαλείο email campaign. Σήμερα, οι πελάτες της επιχείρησης ενημερώνονται άμεσα για προσφορές σε νέα και μεταχειρισμένα μοντέλα αυτοκινήτων, αλλά και πακέτα συντήρησης οχημάτων.
Αναπτύξαμε, σε συνεργασία με τον πελάτη μας, σύστημα ολοκληρωμένης διαχείρισης παραπόνων πελατών καταγράφοντας πιθανές αδυναμίες με σκοπό τη βελτίωση της επιχείρησης.
Το αποτέλεσμα σε αριθμούς
Αποτέλεσμα της δουλειάς μας μετά από 1 χρόνο συνεργασίας είναι ότι η ιστοσελίδα του πελάτη μας, έχει αυξήσει τις επισκέψεις στα οργανικά αποτελέσματα της google. Σήμερα η ιστοσελίδα εμφανίζει περισσότερες από 19.000 επισκέψεις που έχουν έρθει από τα οργανικά αποτελέσματα, έναντι 6.500 περίπου, που ήταν το αντίστοιχο προηγούμενο έτος.
Οι μοναδικοί χρήστες της ιστοσελίδας, από όλα τα εργαλεία προώθησης (social media, email campaign, google ads) σύμφωνα με το google analytics έχουν διαμορφωθεί από τον Αύγουστο 2016 έως τον Αύγουστο 2017 σε περισσότερους από 120.000 έναντι: 66.000 το προηγούμενο έτος. Να σημειωθεί ότι δεν έχουμε αυξήσει τον προϋπολογισμό διαφήμισης σε Google Ads και Facebook ads. Αντιθέτως έχουμε μειώσει ελάχιστα τον προϋπολογισμό.
Οι πωλήσεις νέων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στα καταστήματά του πελάτη μας, έχουν αυξηθεί, καθώς και οι διελεύσεις στο συνεργείο.
Η επιτυχία μας είναι αποτέλεσμα μεθοδικής δουλειάς. Η άμεση αμφίδρομη ενημέρωση -από και προς τον πελάτη- για τα αποτελέσματα κάθε προωθητικής ενέργειας, που έβγαινε στο διαδίκτυο και η συνεχής εστίασή μας στο αποτέλεσμα, που δεν είναι άλλο από τις πωλήσεις, μας οδήγησαν στην επιτυχία.
Επικοινωνία μαζί μας
Για οποιοδήποτε ερώτημα έχετε σχετικά με την βελτιστοποίηση της προβολής σας στο διαδίκτυο, μπορείτε να μας στείλετε email στο [email protected]