Τί είναι το φωνητικό SEO και η φωνητική αναζήτηση;
Το Voice E-commerce (φωνητική αναζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών) είναι η διαδικασία κατά την οποία οι καταναλωτές χρησιμοποιούν φωνητικές εντολές για να αναζητήσουν και να αγοράσουν προϊόντα στο διαδίκτυο. Αυτό βοηθά στη μείωση της εξάρτησης των τελικών χρηστών από τα πληκτρολόγια και τις οθόνες.
Η εξέλιξη του Voice E-commerce
Η τεχνητή νοημοσύνη αναπτύσσεται γρήγορα. Αυτό δίνει στους εικονικούς βοηθούς όπως η Alexa, ο βοηθός Google και το Siri μεγαλύτερη γκάμα λέξεων προς χρήση και πιο φυσική γλώσσα. Αυτό σημαίνει ότι η παροχή εξατομικευμένων απαντήσεων σε συγκεκριμένες ερωτήσεις αυξάνει την εμπιστοσύνη του κοινού στους εικονικούς βοηθούς. Αυτή η εμπιστοσύνη κάνει τους αγοραστές να χρησιμοποιούν την φωνητική αναζήτηση για online αγορές, γεγονός που οδηγεί σε αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου συνομιλίας (Voice E-commerce).
Πότε ξεκίνησε το Voice E-commerce;
Το 2011, ο φωνητικός βοηθός, Siri, έγινε διαθέσιμος στο iPhone. Η Google κυκλοφόρησε σύντομα το Google Now. Αυτός ο φωνητικός βοηθός είχε τη δυνατότητα να προβλέπει τη συμπεριφορά του χρήστη. Παρείχε επίσης ενημερώσεις για τον καιρό και την κυκλοφορία.
Πόσο δημοφιλές είναι σήμερα η φωνητική αναζήτηση (Voice E-commerce);
Η αλήθεια είναι ότι βρισκόμαστε στην αρχή μιας εποχής όπου οι καταναλωτές χρησιμοποιούν τις φωνητικές εντολές για να ψάξουν και να ψωνίσουν στο διαδίκτυο. Αν και η τεχνολογία φωνής και οι βοηθοί φωνής δεν είναι πρόσφατες καινοτομίες, η υιοθέτηση του Voice E-commerce είναι ακόμα στην αρχή αλλά με σταθερά ανοδική τάση στις νεότερες ηλικίες. Αν το κοινό που απευθύνεστε είναι στην ηλιακή κλίμακα 18-24 τότε θα πρέπει να σκεφτείτε σοβαρά την εναρμόνιση του eshop με τη φωνητική αναζήτηση.
Ο αριθμός των χρηστών σήμερα μπορεί να είναι χαμηλός, αλλά η ικανοποίηση των πελατών είναι υψηλή. Το 80% των χρηστών που κάνουν παραγγελίες χρησιμοποιώντας Voice E-commerce είναι ικανοποιημένοι με την εμπειρία. Αυτό θα μπορούσε να είναι μια ευκαιρία να αυξηθεί η ικανοποίηση για τους πελάτες B2B και B2C σε eshops, επειδή το Voice E-commerce θα μπορούσε να είναι βασικό συστατικό στη διαδικασία αγοράς.
Ανεξάρτητα από την αργή υιοθέτηση, το μέλλον για το ψηφιακό φωνητικό εμπόριο φαίνεται λαμπρό. Η αύξηση των βοηθών που βασίζονται στη φωνή τα τελευταία 10 χρόνια (όπως το Amazon Alexa, το Google Home και το Siri) οδήγησε σε ένα παράλληλο άλμα στους καταναλωτές που θέλουν να υιοθετήσουν το φωνητικό εμπόριο.
Κι αν, η φωνητική αναζήτηση σας φαίνεται σαν κάτι που ανήκει στο μακρινό μέλλον, τότε ίσως χρειάζεται να σκεφτούμε ότι ήδη σήμερα εκατομμύρια καταναλωτές σε όλο τον κόσμο ξεκινούν τις αναζητήσεις τους στο Διαδίκτυο με φράσεις όπως "Hey Alexa", "Ok Google" ή "Hey Siri".
Πώς λειτουργεί το Voice E-commerce (φωνητική αναζήτηση);
Το Voice E-commerce (φωνητική αναζήτηση) είναι απλό στην εκτέλεση από τους χρήστες του διαδικτύου. Από την πλευρά των καταναλωτών, το μόνο που χρειάζεται είναι η φωνή και η τεχνολογία για να πραγματοποιήσετε τη συναλλαγή πώλησης.
Voice E-commerce (φωνητική αναζήτηση) για καταναλωτές
Χρειάζεστε μια συσκευή που διαθέτει ενεργό βοηθό φωνής. Αυτό μπορεί να είναι ένα smartphone, μια έξυπνη συσκευή ή συγκεκριμένες συσκευές με φωνητική ενεργοποίηση. Αυτές οι συσκευές θα πρέπει να περιλαμβάνουν ένα λειτουργικό ενσωματωμένο μικρόφωνο με ενεργοποιημένες φωνητικές εντολές. Εδώ, μπορείτε να ενεργοποιήσετε τη συσκευή με μια προτροπή όπως "Hey Siri".
Πρέπει να χρησιμοποιήσετε μια λέξη ενεργοποίησης (συνήθως ρήμα ή ενέργεια) ως καταλύτη για φωνητική αναζήτηση. Για παράδειγμα, αν εκφωνούσατε την εντολή "Siri, παραγγείλτε προϊόν XYZ", η λέξη ενεργοποίησης θα ήταν η "παραγγελία".
Προκειμένου να εφαρμοστεί το Voice E-commerce εντελώς hands-free, η πληρωμή θα πρέπει να είναι αυτοματοποιημένη! Η πληρωμή μπορεί να γίνει μέσω συνδρομητικών πλατφορμών όπως το App Store της Apple ή το Amazon Prime όπου φορτώνεται η προτιμώμενη μέθοδος πληρωμής σας.
Τα οφέλη της φωνητικής αναζήτησης (Voice E-commerce)
Τα κύρια οφέλη του φωνητικού εμπορίου είναι:
Ποιό είναι το μέλλον του Voice E-commerce;
Η φωνητική αναζήτηση (Voice E-commerce) έχει τη δυνατότητα να αλλάξει το παιχνίδι για το ηλεκτρονικό εμπόριο B2C και B2B, μόλις ξεπεραστούν τα εμπόδια στην υιοθέτηση. Σύμφωνα με την Google, το 20% όλων των αναζητήσεων γίνονται ήδη μέσω φωνητικών εντολών!
Για τις εταιρείες με eshop B2B, το Voice E-commerce είναι μια ευκαιρία όχι μόνο να βελτιώσουν τις διαδικασίες σε αποθήκες και γραφεία, αλλά και να ξεχωρίσουν μεταξύ των ανταγωνιστών τους. Οι εταιρείες B2B που είναι πρωτοπόρες στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών όπως το Voice E-commerce θα μπορούν να προσφέρουν στους πελάτες τους B2B αξέχαστες, απλές και καινοτόμες διαδικτυακές εμπειρίες.
Για τις επιχειρήσεις με eshop B2C η υιοθέτηση της τεχνολογίας φωνητικής αγοράς προϊόντων θα είναι ότι καλύτερο μπορούν να προσφέρουν στους πελάτες τους. Ας σκεφτούμε πώς θα σας φαινόταν αν αντί να πληκτρολογείτε 2 ή 3 διαφορετικές αναζητήσεις -μέχρι να εντοπίσετε το προϊόν που θέλετε να αγοράσετε -χρειάζοταν απλά να το πείτε στον οδηγό φωνητικής αναζήτησης και αυτός να σας φέρει αυτόματα τα κατάλληλα αποτελέσματα. Τέλειο;!
Να πάμε και σε ένα επόμενο βήμα;
Πώς θα σας φαινόταν αν μπορούσατε να αγοράσετε το προϊόν από το eshop μόνο με τη χρήση φωνής χωρίς να πληκτρολογείτε τα στοιχεία σας στη φόρμα αγοράς του eshop;
Πιστεύουμε ότι κάθε πελάτης σας θα εντυπωσιαζόταν από την διευκόλυνση της φωνητικής παραγγελίας! Κι αν αυτό το σενάριο σήμερα εν έτη 2023 σας φαίνεται μακρινό θα σας πούμε ότι η παγκόσμια πλατφόρμα κατασκευής eshop wordpress-woocommerce διαθέτει ήδη την τεχνολογία αναβάθμισης των eshop με λειτουργία Voice E-commerce.
Τι πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις με eshop άμεσα;
Τώρα που είστε εξοικειωμένοι με το Voice E-commerce, είναι σαφές ότι αυτή η τεχνολογία πρόκειται να φέρει επανάσταση στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Η άνεσή του και η απρόσκοπτη εμπειρία χρήστη καθιστούν την αγορά αβίαστη μόνο με τη χρήση φωνής. Καθώς οι βοηθοί φωνής γίνονται πιο προηγμένοι, οι επιχειρήσεις με eshop πρέπει να προσαρμοστούν για να παραμείνουν ανταγωνιστικές.
Με τη λειτουργία του Voice E-commerce οι πελάτες σας μπορούν να εξερευνήσουν το eshop σας χρησιμοποιώντας φωνητικές εντολές ως εξής:
«Πουλάτε είδη γραφείου;» –> αυτή θα ήταν μια αναζήτηση κατηγορίας που αναζητά είδη γραφείου
"Ψάχνω για μια θήκη iPhone XS." –> αυτή η φωνητική εντολή θα ενεργοποιήσει μια αναζήτηση προϊόντος στο eshop για μια "θήκη iPhone XS"
"Προσθέστε τον φορτιστή USB Χ5570 SKU στο καλάθι αγορών." –> αυτή η εντολή θα εντοπίζει ένα προϊόν «USB» και θα το προσθέσει στο καλάθι αγορών
“Δείξε μου το καλάθι αγορών”
“Θέλω να κάνω check out”
«Δείξε μου τις παραγγελίες μου»
«Πώς μπορώ να επικοινωνήσω μαζί σας»
“Τι επιλογές αποστολής προσφέρετε”
«Μπορώ να πληρώσω με πιστωτική κάρτα;»
"….." και πολλές άλλες εντολές (προθέσεις) αναγνωρίζονται και επεξεργάζονται υιοθετώντας τη λειτουργία Voice E-commerce στο eshop σας.
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, υπάρχουν πολλές συσκευές που προσφέρουν φωνητική αναζήτηση, αλλά δεν είναι όλες ίδιες και δεν χρησιμοποιούν όλες το Google από προεπιλογή. Ενώ οι συσκευές μπορεί να δίνουν στους χρήστες τη δυνατότητα να αλλάξουν την προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησής τους, οι περισσότεροι χρήστες δεν θα το κάνουν. Ακολουθούν τα προεπιλεγμένα προγράμματα περιήγησης για τις πιο δημοφιλείς συσκευές φωνητικής αναζήτησης:
Apple Siri – Google
Microsoft Cortana – Bing
Google Assistant – Google
Amazon Alexa – Bing
Αυτή η ποικιλομορφία σημαίνει ότι δεν μπορεί να υπάρχει ενιαία στρατηγική προετοιμασίας των eshop για φωνητική αναζήτηση. Aπαιτείται πάντα μια πολύπλευρη προσέγγιση. Αυτό σημαίνει επίσης, ότι το να βρίσκεστε στα κορυφαία αποτελέσματα για όρους αναζήτησης του κοινού-στόχου είναι πιο σημαντικό από ποτέ.
Όπως και με την παραδοσιακή βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, είναι πιθανό να εστιάσετε τις περισσότερες προσπάθειές σας στη Google. Ωστόσο, ελέγξτε τα δεδομένα του eshop σας για να προσδιορίσετε την εστίασή σας και σε άλλες μηχανές αναζήτησης.
Για να παραμείνετε μπροστά από τον ανταγωνισμό εξερευνήστε συμβουλές και στρατηγικές για το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ανακαλύψτε πώς το Voice E-commerce και άλλες καινοτομίες διαμορφώνουν τις διαδικτυακές αγορές. Βελτιστοποιήστε τα eshop με SEO και Voice E-commerce SEO.
Υπηρεσίες SEO σε eshop & Voice E-commerce
H Bluemind αξιοποιεί την τεχνολογία της φωνητικής αναζήτησης Voice E-commerce & Voice search SEO για τη βελτιστοποίηση των eshop . Ακολουθώντας την ποικιλομορφία των φωνητικών βοηθών αναζήτησης εφαρμόζουμε πάντα μια πολύπλευρη προσέγγιση ώστε να καλύψουμε πιθανούς αγοραστές από κάθε μηχανισμό αναζήτησης με φωνητική εντολή. Αξιοποιήστε τώρα τη φωνητική αναζήτηση προς όφελος της επιχείρησής σας παραμένοντας μπροστά από τον ανταγωνισμό σας!