logo

Τι θα πρέπει να γνωρίζετε πριν επιλέξετε εταιρεία για την κατασκευή e-shop

Με αφορμή το lockdown και την επιδότηση των 5000 ευρώ, πολλές επιχειρήσεις που δεν διέθεταν μέχρι τώρα ηλεκτρονική παρουσία, έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους, στην κατασκευή eshop.

Καθότι δεν υπάρχει σωστή και λάθος επιλογή (σαν μοναδική απάντηση) και θέλοντας να βοηθήσουμε τον κόσμο, να καταλάβει κάποια βασικά πράγματα φτιάξαμε έναν οδηγό, για να σας οδηγήσουμε να κάνετε την καλύτερη δυνατή επιλογή για την επιχείρηση σας.

Φυσικά η επιλογή εταιρείας που θα αναλάβει την κατασκευή της, κρύβει πολλές παγίδες. Πολλές εταιρείες, έχουν εμπλουτίσει την προσφορά τους με ορολογίες και χαρακτηριστικά που εν έτη 2021, θα πρέπει να θεωρούνται αυτονόητα. Έτσι εκμεταλλευόμενοι την άγνοια του κόσμου, καθώς αποτελεί εξειδικευμένο αντικείμενο, αυξάνουν το κόστος της κατασκευής ιστοσελίδας, προσφέροντας εργαλεία και λειτουργίες, που συνήθως έρχονται ενσωματωμένες.

Σαν ένα παράδειγμα, σε αντικείμενο που θα καταλάβαιναν όλοι, θα βάζαμε μία εταιρεία πώλησης αυτοκινήτων. Αν λοιπόν μας έλεγε ο πωλητής, ότι τα καινούργια αυτοκίνητα που πουλάνε, έχουν 2 κλειδιά, ρεζέρβα και ραδιόφωνο θα έπρεπε απλώς να στραφούμε προς την έξοδο. Υπάρχουν και οι ακραίοι που θα μας προσφέρουν τιμόνι, λεβιέ και καθίσματα αλλά θέλουμε να πιστεύουμε ότι είναι η μειονότητα.

Πιάνουμε λοιπόν τα πράγματα από την αρχή. Η πρώτη μας επιλογή θα πρέπει να είναι αν θέλουμε custom eshop ή βασισμένο σε CMS.

Custom eshop

Με τον όρο custom εννοούμε ότι ο Web Developer έχει γράψει μόνος του τον κώδικα του ηλεκτρικού καταστήματος που μας προσφέρει, ανάλογα με τις απαιτήσεις μας. Το αποτέλεσμα είναι ένα εξ ολοκλήρου δικό του προϊόν, που φυσικά έχει τα δικά του πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

Ξεκινώντας από τα πλεονεκτήματα έχουμε τα εξής.

  • Γρήγορη ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας, εφόσον ο κώδικας που έχει γράψει είναι σωστός, αφού δεν περιέχει τίποτα επιπρόσθετο των λειτουργιών που έχουμε επιλέξει.
  • Εμφάνιση και λειτουργίες που δεν θα βρείτε σε άλλες ιστοσελίδες (ή θα βρείτε σε πολύ λίγες).
  • Παραμετροποίηση στα μέτρα σας και για την εμφάνιση αλλά και τη λειτουργία και την εισαγωγή των προϊόντων.

Τα μειονεκτήματα είναι τα εξής.

  • Μεγάλος κόστος κατασκευής.
  • Δυσκολία στην αλλαγή εταιρείας ή Web Developer.
  • Δυσκολία στην προσθήκη καινούργιων λειτουργιών.
kataskevi eshop se cms

Eshop βασισμένο σε CMS

Με τον όρο CMS (Content Management System) εννοούμε τα Συστήματα Διαχείρισης Περιεχομένου, δηλαδή τις διαδικτυακές εφαρμογές που επιτρέπουν την online προσθήκη και τροποποίηση του περιεχομένου τους, με μεγάλη ευκολία ακολουθώντας κάποια βήματα. Μάλιστα οι αλλαγές αυτές ενημερώνονται, σε πολλαπλά σημεία της ιστοσελίδας μας, αυτόματα.

Τα πλεονεκτήματα της επιλογής ενός CMS συστήματος.

  • Μικρό κόστος κατασκευής.
  • Επιλογή μέσα από έτοιμα template για ακόμα χαμηλότερο κόστος.
  • Μεγάλη επεκτασιμότητα και υποστήριξη καινούργιων λειτουργιών.
  • Ευκολία στην μετάβαση σε άλλη εταιρεία ή Web Developer.

Τα μειονεκτήματα είναι τα εξής.

  • Σε περίπτωση χρήσης template δεν έχουμε μοναδικό προϊόν.
  • Ανάλογα με την επιλογή μας, θα πρέπει να πληρώνουμε ένα κόστος για την συντήρηση του.

Η custom λύση είναι για μεγάλες εταιρείες και πολυεθνικές. Η CMS λύση, είναι για όλους (ακόμα και για μεγάλες εταιρείες)  και είναι η επιλογή που προτείνουμε εμείς στη Bluemind Digital Marketing Services. Δεν είναι λίγες εξάλλου η μεγάλες εταιρείες που έχουν επιλέξει CMS για την κατασκευή της ιστοσελίδας τους. Εταιρείες όπως BBC America, Renault, Sony Music, Microsoft News και Facebook Newsroom.

Αφήνοντας το 2020 σχεδόν το 62% των ιστοσελίδων που υπάρχουν στο Internet βασίζονται σε CMS. Με λίγα λόγια στις 10 σελίδες που επισκέπτεστε, οι 6 από αυτές είναι φτιαγμένες σε κάποια πλατφόρμα CMS.

Πλατφόρμες CMS

Επιλέγοντας λοιπόν, την κατασκευή ιστοσελίδας και eshop σε κάποια πλατφόρμα CMS, η αμέσως επόμενη απόφαση που θα πρέπει να πάρουμε και ίσως πιο σημαντική (καθώς το CMS είναι ιδανικό σχεδόν για όλους), είναι η επιλογή της πλατφόρμας.

Υπάρχουν αρκετές επιλογές. Παρακάτω σας αναφέρουμε μερικές από αυτές καθώς και το ποσοστό τους, επί του αριθμού των ιστοσελίδων, που είναι φτιαγμένες με CMS.

  • WordPress (64.1%)
  • Shopify (5.2%)
  • Jumla (3.5%)
  • Drupal (2.5%)
  • Wix (2.4)
  • Magento (1.2%)
  • OpenCart (1%)
  • Prestashop (0.8%)

Πηγή w3techs.com

Η επιλογή της πλατφόρμας CMS εξαρτάται από τις ανάγκες μιας επιχείρησης, καθώς και παραμέτρων όπως όγκος προϊόντων, ημερήσιων επισκεπτών και λειτουργιών που θα έχει το ηλεκτρονικό κατάστημα. Επιπλέον το κόστος κατασκευής και συντήρησης αλλάζει σύμφωνα με την επιλογή μας.

cms wordpress bluemind

WordPress

Σύμφωνα με τους παραπάνω αριθμούς, το WordPress αποτελεί την δημοφιλέστερη πλατφόρμα CMS. Είναι ιδανική επιλογή για την κατασκευή οποιασδήποτε ιστοσελίδας. Δημιουργήθηκε το 2003 για την κατασκευή blog, αλλά η ευκολία στη χρήση του και η λογική πίσω από τη λειτουργία του, επέτρεψαν την επεκτασιμότητα του. Έτσι λίγο αργότερα άρχισαν να δημιουργούνται ολοκληρωμένες ιστοσελίδες με βάση το WordPress.

Το 2011 προστέθηκε στη βιβλιοθήκη των πρόσθετων του WordPress, το Woocommerce. Είναι το δημοφιλέστερο πρόσθετο για την κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος με πάνω από 5 εκατομμύρια εγκαταστάσεις. 

Όπως και κάθε άλλη πλατφόρμα έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

Στα κύρια πλεονεκτήματα βάζουμε τα εξής.

  • Πλήθος θεμάτων και πρόσθετων που αλλάζουν την εμφάνιση και αυξάνουν την επεκτασιμότητα. Αναφέροντας μόνο τις δωρεάν λύσεις, έχουμε πάνω από 8 χιλιάδες θέματα και 58 χιλιάδες πρόσθετα.
  • Μεγάλη επεκτασιμότητα. Σχεδόν οτιδήποτε μπορείτε να σκεφτείτε, πιθανόν υποστηρίζεται με κάποιο άμεσο ή έμμεσο τρόπο.
  • Συνεχής υποστήριξη από μία τεράστια κοινότητα χρηστών για βελτίωση της εμπειρίας χρήσης και λειτουργιών.

Στα κύρια μειονεκτήματα βάζουμε τα εξής.

  • Υποχρεωτική παρακολούθηση και αναβάθμιση των θεμάτων και πρόσθετων. Αυτό βέβαια αφορά όλες της λύσεις ανοιχτού κώδικα (open source) όπως Joumla, Magento, Opencart και Prestashop.
  • Όσο αυξάνονται τα προϊόντα σε αριθμό, μεγαλώνει και η βάση δεδομένων του WordPress με αποτέλεσμα να αρχίσει να αργεί το eshop. Αναλόγως λοιπόν τον αριθμό των προϊόντων και των λειτουργιών ίσως το WordPress να μην είναι η καλύτερη επιλογή.

Για να αναλύσουμε λίγο περισσότερο το τελευταίο μειονέκτημα, αν έχουμε πάνω από 2 χιλιάδες προϊόντα, και θέλουμε τις βασικές λειτουργίες ενός eshop (π.χ. επιλογή πληρωμής, σύνδεση με τράπεζα και σύνδεση με skroutz και bestprice), τότε μπορούμε να πάμε σε μία λύση όπως το Magento ,το Opencart και το Prestshop.

Οι ανωτέρω λύσεις αν και έχουν πλεονεκτήματα σε ένα καθαρό eshop (μιας και αυτός ήταν ο σκοπός δημιουργίας τους), έχουν και μειονεκτήματα και μόλις αρχίσουμε να ζητάμε παραπάνω λειτουργίες (όπως newsletter, πολλαπλά καταστήματα, push notifications, FOMO), έχουμε περιορισμένες επιλογές, ακριβότερες και με λιγότερη επεκτασιμότητα. Επίσης οι αναβαθμίσεις του κώδικά τους, δεν είναι τόσο συχνές και εύκολες.

Οποιαδήποτε επιλογή και να κάνετε όσο αναφορά την πλατφόρμα CMS υπάρχουν κάποιες λειτουργίες που είναι είτε ενσωματωμένες στον κώδικα τους, είτε αυτονόητο να το υποστηρίζουν.

Βελτιστοποιημένη εμφάνιση για κινητά και tablet (responsive).

Σύμφωνα με τη Google πάνω από 55% της επισκεψιμότητας σε μία ιστοσελίδα είναι από κινητό.

Σύνδεσμοι βελτιστοποιημένοι για μηχανές αναζήτησης όπως η Google.

Συνήθως αναφέρονται ως URLs που βοηθούν το SEO. Μαζί με τους συνδέσμους, έχουμε και τα μετα δεδομένα (meta) που επίσης βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης, να “διαβάσουν” το περιεχόμενο μιας σελίδας.

LazyLoad εικόνων

Με αυτό τον όρο εννούμε την φόρτωση των εικόνων μια σελίδας μόλις αυτές έρθουν στην περιοχή προβολής. Δηλαδή δεν φορτώνονται όλες οι εικόνες αμέσως, αλλά μόνο αυτές που φαίνονται στην οθόνη μας. Μόλις αρχίσουμε να πηγαίνουμε πιο κάτω στην σελίδα, φορτώνονται οι εικόνες που έρχονται στο κάδρο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την γρήγορη φόρτωση της σελίδας.

SiteMap

Με αυτό τον όρο εννοούμε μία σελίδα που έχει τους συνδέσμους ολόκληρης της ιστοσελίδας ή του eshop και βοηθάει στην εύκολη και γρήγορη ανίχνευση της, από τις μηχανές αναζήτησης.

Στατιστικά πωλήσεων και εσόδων

Όλες οι πλατφόρμες προσφέρουν στατιστικά σχετικά με τους πελάτες, τις παραγγελίες, τα έσοδα και τις πωλήσεις.

Όλες οι ανωτέρω λειτουργίες είναι ενσωματωμένες στον κώδικα τον CMS και δεν πρέπει να αναφέρονται σαν υπηρεσίες με έξτρα κόστος. Ο μόνος λόγος να αναφέρονται, είναι για την δική σας επιβεβαίωση, ότι όντως υποστηρίζονται.

Επιπλέoν θα πρέπει οπωσδήποτε να ζητήσετε τις εξής λειτουργίες.

  • Backup του eshop, ημερήσιο και με αποθήκευση των αρχείων για τουλάχιστον μία βδομάδα.
  • Σύνσεση με Google Analytics (για στατιστικά επισκεψιμότητας).
  • Σύνδεση με Google Search Console (για γρήγορη και σωστή ανίχνευση του eshop από το Google).
  • Cache λειτουργία, για την γρήγορη φόρτωση της ιστοσελίδας.

Οι ανωτέρω λειτουργίες αν και από εμάς θεωρούνται αυτονόητες και δεν χρεώνονται για την ενεργοποίηση τους, καλό θα είναι να επιβεβαιώσετε ότι προσφέρονται από την εταιρεία που θα επιλέξετε.

Μην αφήσετε μία προσφορά, πολλών σελίδων, ορολογιών και εικόνων, να σας κατευθύνει σε επιλογές που είτε είναι αυτονόητες, είτε δε χρειάζεστε. Εκμεταλλευτείτε το Google, αναζητήστε, συγκρίνετε προσφορές και ρωτήστε ότι δε καταλαβαίνετε. Μπορεί ένας πωλητής να έχει βαρεθεί να απαντάει, συνεχώς τις ίδιες ερωτήσεις αλλά για εσάς η επιλογή της εταιρείας για κατασκευή eshop, είναι επιλογή συνεργασίας. Φροντίστε να κάνετε την καλύτερη δυνατή.  

Διαβάστε επίσης:

- 5 σημαντικά βήματα στην κατασκευή eshop
- Επιδότηση για κατασκευή eshop
- Επιδότηση 5000 € για eshop

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram