Η εμπειρία μας από την εφαρμογή και προώθηση με seo eshop για κατάστημα με κοσμήματα έδωσε τα αναμενόμενα αποτελέσματα σε traffic όπως και σε πωλήσεις, τα οποία μοιραζόμαστε εδώ, σήμερα, μαζί σας.
H Bluemind είναι μία εταιρεία που εξειδικεύεται στο seo (search engine optimization) καθώς αναγνωρίζουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της στρατηγικής seo. Για το λόγο αυτό στους πελάτες μας που ξεκινούν την κατασκευή eshop ή και ιστοσελίδων προτείνουμε την εφαρμογή seo από την κατασκευή eshop.
Η αφορμή για το ξεκίνημα αυτής της στρατηγικής στο ηλεκτρονικό εμπόριο ήταν στην αρχή της πανδημίας. Όταν για την προώθηση πωλήσεων στο εξωτερικό χρησιμοποιήσαμε το Amazon. Η απλή δημοσίευση προϊόντων στο παγκόσμιο marketplace δεν έφερνε τα αναμενόμενα αποτελέσματα σε πωλήσεις για τους πελάτες μας.
Τότε αποφασίσαμε να βελτιστοποιήσουμε το περιεχόμενο των προϊόντων στο amazon για την αγορά του Ηνωμένου Βασίλειου με βάση την έρευνα σε λέξεις-κλειδιά των ανταγωνιστών. Αυτή μας η απόφαση είχε σαν αποτέλεσμα την καλύτερη προώθηση των προϊόντων και φυσικά τις πρώτες πωλήσεις.
Σχετικά με το SEO για E-Commerce (seo ηλεκτρονικού εμπορίου) πιστεύουμε ότι πλέον είναι απαραίτητο για τα eshop. Και ειδικά για τις επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν κάθε μήνα τουλάχιστον 1.500 ευρώ ως διαφημιστικό budget.
Σήμερα καταγράφουμε εδώ την εμπειρία μας από την κατασκευή eshop με seo και την προώθηση με SEO στην ελληνική αγορά κοσμημάτων με ενεργειακές πέτρες ή αλλιώς ημιπολύτιμους λίθους. Σκοπός μας είναι να ενημερώσουμε τους έλληνες επιχειρηματίες για τις δυνατότητες του SEO καθώς και για τις μεθόδους που ακολουθήσαμε ώστε να επιτύχουμε μέσα σε 6 μήνες μία σημαντική επισκεψιμότητα στο eshop του πελάτη μας με σχεδόν μηδενική διαφήμιση.
Ο πελάτης ήρθε στη Bluemind για να μας αναθέσει την κατασκευή eshop για κοσμήματα. Ήθελε ένα eshop με προσεγμένη εμφάνιση και να έχει τις απαραίτητες λειτουργίες όπως αυτόματο υπολογισμό μεταφορικών και αντικαταβολής, διασύνδεση με τράπεζα και λειτουργία υπενθύμισης για το εγκαταλελειμμένο καλάθι.
Εξαιτίας του περιορισμένου budget τόσο για την κατασκευή eshop όσο και την προώθησή του στη συνέχεια ήταν σχεδόν μονόδρομος για εμάς να του προτείνουμε να δημιουργήσει ένα eshop με SEO.
Ξεκινήσαμε την τεχνική κατασκευή του eshop σε ένα domain name που είχε αγοραστεί πριν ένα χρόνο και στο οποίο υπήρχε μία υποτυπώδης ιστοσελίδα χωρίς κανένα seo.
Προβήκαμε σε SEO Audit μέσω SERPSTAT, Sem Rush, Google Search Console και Google Analytics σε ότι υπήρχε σαν ιστορικό από την υποτυπώδη ιστοσελίδα.
Εντοπίσαμε τις λέξεις- κλειδιά που θα εξυπηρετούσαν τον κύριο στόχο του eshop «κοσμήματα».
Αναλύσαμε τη δυναμική των 10 πρώτων οργανικών αποτελεσμάτων για κάθε φράση κλειδί που αποτελούσε τον κύριο στόχο στην Ελληνική Google για κάθε σελίδα κατηγορίας προϊόντων του ηλεκτρονικού καταστήματος που μας είχε παραδώσει ο πελάτης για την κατασκευή eshop.
Τα αποτελέσματα της παραπάνω έρευνας μας οδήγησαν σε μία σημαντική διαπίστωση, καθώς είδαμε ότι προσανατολιζόμασταν σε λάθος στόχο keywords που δεν αντιπροσώπευαν ακριβώς τα προϊόντα του πελάτη και οι οποίες επιπλέον είχαν μεγάλο ανταγωνισμό.
Επαναπροσδιορίσαμε -σε συνεργασία με τον πελάτη μας- τον κύριο στόχο σε seo στοχεύοντας στη λέξη «ενεργειακά κοσμήματα» που αντιπροσώπευε ακριβώς αυτό που ήταν τα προϊόντα και τις ομάδες λέξεων γύρω από αυτό, όπως οι ονομασίες των ενεργειακών πετρών π.χ. κολιέ κιτρίνης, βραχιόλι αμέθυστος κ.λ.π.
Η κατασκευή eshop και η δομή περιεχομένου (optimization σε κείμενα και multimedia υλικό) δομήθηκε με βάση τον κύριο στόχο σε λέξη κλειδί που θα θέλαμε οι ενδιαφερόμενοι χρήστες της Google να εντοπίζουν το ηλεκτρονικό κατάστημα στα πρώτα 10 οργανικά αποτελέσματα.
Προσθέσαμε τα προϊόντα manually καθώς ήταν εφικτό. Τα προϊόντα ήταν 250 κωδικοί. Σε άλλη περίπτωση θα είχαμε εφαρμόσει seo optimization στο αρχείο excel των προϊόντων ή και από το σύστημα διαχείρισης αποθήκης αν είχαμε διασύνδεση eshop με ERP.
Επιπλέον, δημιουργήσαμε blog στον ιστότοπο για να δημοσιεύουμε άρθρα με τις στοχευμένες λέξεις-κλειδιά
Δημιουργήσαμε internal links από το ένα άρθρο στο άλλο για περισσότερη ενδυνάμωση των εσωτερικών links πίσω στις κύριες σελίδες στόχους του e-shop.
Δημοσιεύσαμε -μέσω της υπηρεσίας Digital PR της Bluemind- κείμενα με στρατηγικό backlink anchor text σύμφωνα με τον κύριο στόχο μας, σε υψηλού authority ειδησεογραφικά sites με θεματολογία για την ευεξία και τις εναλλακτικές θεραπείες.
Χρησιμοποιήσαμε τα social media για την κοινοποίηση του περιεχομένου στις social pages και να κάναμε μία διαφήμιση της τάξης των 100 ευρώ σε στοχευμένες σελίδες.
Τέλος, αξιοποιήσαμε το Google Maps και τις δυνατότητες που μας δίνει σε local seo.
Η επισκεψιμότητα του eshop στους 4 μήνες στρατηγικής seo καταλαμβάνει το 77% των επισκέψεων (organic search). Τα ποσοστά από άλλα κανάλια επισκεψιμότητας είναι:
Το τελευταίο μήνα η είσοδος 2.796 μοναδικών επισκεπτών έχει διαμορφωθεί ως εξής:
Θα θέλαμε εδώ να σημειώσουμε ότι ο πελάτης δεν έχει προχωρήσει σε διαφημιστικές καμπάνιες σε Google και Social Media αυτούς τους 4 μήνες, εκτός μίας μικρής καμπάνιας για το Black Friday με διαφημιστικό κόστος 100 ευρώ.
Σημαντικό επίσης, αποτέλεσμα από ένα eshop που ξεκίνησε τη λειτουργία του πριν 4 μήνες πιστεύουμε ότι είναι και το γεγονός του μεγάλου ποσοστού μετατροπών. Η μετατροπή της επισκεψιμότητας σε πωλήσεις αγγίζει το 68%. Περισσότεροι από τους μισούς επισκέπτες που μπαίνουν στο eshop προχωρούν σε αγορά προϊόντων.
Αυτό πιστεύουμε ότι είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα του seo σε σχέση με τη διαφήμιση. Οι πελάτες που σε εντοπίζουν στα οργανικά αποτελέσματα της Google είναι περισσότερο πρόθυμοι να αγοράσουν σε σύγκριση με αυτούς που απλά περιηγούνται στο διαδίκτυο κάνοντας μία αρχική έρευνα αγοράς και πατώντας πάνω σε κάποια διαφήμιση.
Η έγκαιρη προσαρμογή των e-shops βάσει του E-Commerce SEO θα ενισχύσει τη δυναμική τους και στο επερχόμενο Voice e-commerce, που αφορά στη φωνητική αναζήτηση προϊόντων.
Η προσωποποιημένη εξυπηρέτηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο, επίσης, θα βασίζεται στο SEO και τα long-tail keywords σε ό,τι σχετίζεται με τη φωνητική αναζήτηση των χρηστών στα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Ο τρόπος με τον οποίο ένα άτομο αναζητά, χρησιμοποιώντας τη φωνή του, είναι αρκετά διαφορετικός από τον τρόπο με τον οποίο αναζητά παραδοσιακά στο Διαδίκτυο γράφοντας σύντομες λέξεις-κλειδιά.
Λόγω της πιο συνομιλητικής φύσης των φωνητικών αναζητήσεων, τα long-tail keywords σύντομα θα είναι πιο σημαντικά από ποτέ.
Τα long-tail keywords είναι πιο συγκεκριμένες από τις τυπικές λέξεις-κλειδιά, πράγμα που σημαίνει ότι σήμερα έχουν χαμηλότερο όγκο επισκεψιμότητας και λιγότερο ανταγωνισμό, αλλά στη φωνητική αναζήτηση τα long-tail keywords θα είναι αυτά που θα κρίνουν την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση.
Κι αν, η φωνητική αναζήτηση φαίνεται σαν κάτι που ανήκει στο μακρινό μέλλον, τότε ίσως χρειάζεται να σκεφτούμε ότι ήδη σήμερα εκατομμύρια καταναλωτές σε όλο τον κόσμο ξεκινούν τις αναζητήσεις τους στο Διαδίκτυο με φράσεις όπως "Hey Alexa", Ok Google ή "Hey Siri".