fbpx

Β2Β Marketing τι είναι και ποια τα μυστικά του;

Το B2B Marketing (Βusiness to Business), που αναφέρεται επίσης ως industrial marketing, είναι μια στρατηγική προσέγγιση που σχεδιάζεται για επιχειρήσεις, οι οποίες θέλουν να στοχεύσουν άλλες επιχειρήσεις ή οργανισμούς. Αυτή η μέθοδος εστιάζει στην ενίσχυση της εταιρικής φήμης, στην ενίσχυση της αξίας της επωνυμίας, στη δημιουργία δυνητικών πελατών και πωλήσεων και στη βελτιστοποίηση της εταιρικής επικοινωνίας. Εφαρμόζοντας αποτελεσματικά τις τακτικές marketing B2B, οι επιχειρήσεις μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά την ευαισθητοποίησή τους και να αυξήσουν τον συνολικό όγκο πωλήσεών τους.

Οι ιδιαιτερότητες στο Βusiness to Business marketing

b2b marketing για βιομηχανικά προϊόντα

Τα βιομηχανικά προϊόντα είναι πολύπλοκα, επομένως η επίδειξη της αξίας αυτών των προϊόντων αποτελεί πρόκληση για τους εμπόρους.

Το βιομηχανικό μάρκετινγκ (industrial marketing) είναι μια προσέγγιση μάρκετινγκ B2B που εστιάζει στα υλικά, τα εξαρτήματα και τα προϊόντα που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του τελικού αγαθού.

Ενισχύστε την επιχείρησή σας εφαρμόζοντας σύγχρονες στρατηγικές βιομηχανικού μάρκετινγκ όπως περιεχόμενο, SEO, διαφημίσεις PPC και μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Τι είναι το B2B Marketing (Βusiness to Business);

Το B2B Marketing (Βusiness to Business) στον βιομηχανικό τομέα δίνει προτεραιότητα στην προώθηση και πώληση υλικών, εξαρτημάτων και προϊόντων με επίκεντρο τις ποιοτικές και αποτελεσματικές διαδικασίες παραγωγής. Αυτή η προσέγγιση είναι ιδιαίτερα επωφελής για εταιρείες που κατασκευάζουν βιομηχανικά προϊόντα και στοχεύουν σε decision makers που ευθύνονται για τη λήψη αποφάσεων στον κλάδο.

Βιομηχανικό Marketing VS Marketing για καταναλωτές: Ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους;

ΧαρακτηριστικάΒιομηχανικό MarketingMarketing για καταναλωτές
Κοινά - στόχοςΕπιχειρήσεις και ΟργανισμοίΙδιώτες και νοικοκυριά
Αγοραστική συμπεριφοράΓια παραγωγή, διαχείριση, μεταπώλησηΓια προσωπική χρήση
Αγοραστική δυναμικήΜαζικές αγορέςΠεριορισμένες αγορές
Κριτήρια απόφασηςΠοιότητα, αξιοπιστία, διευκόλυνση στην παραγωγή τελικών προϊόντων, υποστήριξη, σχέση τιμής με ποιότηταΣυναισθηματική παρόρμηση, προσωπική προτίμηση
Προσέγγιση marketingΕμπειρία προϊόντος, after sales support, προστιθέμενη αξίαΓνωστοποίηση της επωνυμίας (brand awareness), συναισθηματικός επηρεασμός, αφοσίωση
Κύκλος πωλήσεωνΜε διάρκειαΧωρίς σημαντική διάρκεια
Κανάλια marketingΕπαγγελματικές εκθέσεις, ιστοσελίδα - b2b eshop, μηχανές αναζήτησης, πλατφόρμες B2B στο διαδίκτυο, email marketingΙστοσελίδα - eshop, διαφήμιση, social media, influencers, affiliate marketing, email marketing
Δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνηςDesicion makersΙδιώτες πελάτες


b2b marketing bluemind

Χαρακτηριστικά χονδρικής πώλησης προϊόντων

Το marketing για τη χονδρική πώληση περιλαμβάνει μια συγκεκριμένη προσέγγιση που εστιάζει στο δυναμικό της αγοράς-στόχου. Τα χαρακτηριστικά της χονδρικής πώλησης περιλαμβάνουν:

1. Λιγότερες αλλά μεγαλύτερες αγορές

2. Μικρότερο πελατολόγιο αλλά μαζικές πωλήσεις

3. Καλές σχέσεις συνεργασίας καθώς η σύνδεση μεταξύ αγοραστών και πωλητών είναι ισχυρότερη από ό,τι μεταξύ των καταναλωτών και των πωλητών.

4. Πολύπλοκη διαδικασία σε αγορά πώληση εξαιτίας των εκγρίσεων που απαιτούνται

5. Παράγωγη και ζήτηση που αξομειώνεται από την ανάγκη για την παραγωγή των τελικών προϊόντων που πωλούνται στους καταναλωτές.

6. Κυμαινόμενη ζήτηση για βιομηχανικά αγαθά καθώς είναι πιο απρόβλεπτη σε σύγκριση με τα καταναλωτικά αγαθά.

7. Επαγγελματίες αγοραστές και εμπειρογνώμονες με εκτεταμένες γνώσεις προϊόντων

Ποια η διαδικασία προσέγγισης των επιχειρήσεων;

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Θα πρέπει να ξεκινήσετε τη διαδικασία προσέγγισης των πελατών σας, με διεξοδική έρευνα. Το B2B Marketing (Βusiness to Business) ξεκινά με τη σωστή κατανόηση του πελάτη-στόχου σας. Πρέπει να είστε ξεκάθαροι σχετικά με το σε ποιον θα πουλήσετε ή ποιος μπορεί να αγοράσει το προϊόν σας.

Όσο πιο συγκεκριμένοι είστε τόσο καλύτερα μπορείτε να κατανοήσετε τις ανάγκες τους και να προσαρμόσετε το μήνυμα marketing και το περιεχόμενό σας.

Αυτό θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε αγορές όπου το προϊόν σας μπορεί να τοποθετηθεί ή και νέες ευκαιρίες για πώληση νέων προϊόντων.

Δημιουργήστε και αναπτύξτε την προσωπικότητα του αγοραστή με βάση τις ανάγκες του.
Τώρα που έχετε εντοπίσει μια αγορά για το προϊόν σας, ήρθε η ώρα να ορίσετε την ιδανική προσαρμογή της επικοινωνιακής σας στρατηγικής για το προϊόν σας.

Αναλύστε τους ανταγωνιστές σας για να ανακαλύψετε σε ποιους πουλάνε. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να κατανοήσετε καλύτερα σε τι είδους επιχειρήσεις στοχεύουν. Επιπλέον, καταγράψτε ποια είναι τα δυνατά τους σημεία, τα μειονεκτήματα και τα μοναδικά χαρακτηριστικά τους. Αναλύστε το περιεχόμενο στην ιστοσελίδα των ανταγωνιστών σας.

Βασικά ερωτήματα που θα πρέπει να απαντήσετε:

  • Τι σας κάνει να διαφέρετε από τους ανταγωνιστές σας;
  • Γιατί να σε επιλέξουν από τόσους άλλους;
  • Ποια είναι τα μοναδικά οφέλη που προσφέρετε για να λύσετε τα προβλήματα των υποψήφιων πελατών σας;
  • Γιατί το προϊόν σας είναι η ιδανική λύση;

Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε ευκαιρίες για να διαφοροποιήσετε ή να βελτιώσετε τη στρατηγική περιεχομένου σας. Μπορείτε να το μάθετε εύκολα αναλύοντας το περιεχόμενο της ιστοσαλίδας τους. Επίσης, μελετήστε τη σχεδίαση και τη χρηστικότητα του ιστότοπού τους.

Προσελκύστε το ιδανικό κοινό στον ιστότοπό σας μέσω προσαρμοσμένου, στοχευμένου περιεχομένου, στην ιστοσλείδα σας, το οποίο απαντά στις ερωτήσεις των δυνητικών πελατών σας και σας βοηθά να τους δείξετε πώς να λύσουν τα επιχειρηματικά τους προβλήματα και φυσικά αποδεικνύει την κατανόησή σας για την επιχείρησή τους. Μάθετε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το Inbound Marketing.

b2b marketing kai poliseis

Ποιές τεχνικές θα πρέπει οπωσδήποτε να υιοθετήσετε στο B2B Marketing

Καθώς η βιομηχανική αγορά εξελίσσεται διαρκώς, υπάρχουν πολλές τάσεις που πρέπει να δώσουν προσοχή οι εταιρείες χονδρικής πώλησης για να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

Ψηφιακός μετασχηματισμός
Η αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών και στρατηγικών μάρκετινγκ μπορεί να φέρει εξαιρετικά αποτελέσματα και να βελτιώσει τις εμπειρίες των πελατών.

Έτσι, οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που θέλουν να απευθυνθούν στη χονδρική και να δημιουργήσουν ένα ισχυρό δίκτυο μεταπωλητών θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο να επενδύσουν σε ψηφιακά εργαλεία όπως η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων και το email Marketing για να επεκτείνουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο και να αυξήσουν τις επιχειρηματικές ευκαιρίες.

Εξατομίκευση και προσαρμογή
Προηγουμένως οι αγοραστές έψαχναν για τα προϊόντα και τα χαρακτηριστικά τους, αλλά σήμερα, οι υποψήφιοι αγοραστές αναμένουν εξατομικευμένες λύσεις που καλύπτουν τις μοναδικές ανάγκες τους.

Αξιοποιώντας δεδομένα και αναλυτικά στοιχεία, οι εταιρείες μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των πελατών τους και να προσφέρουν εξατομικευμένες λύσεις.

Αειφορία και περιβαλλοντική ευθύνη
Καθώς οι καταναλωτές αποκτούν μεγαλύτερη περιβαλλοντική συνείδηση, οι βιομηχανικοί κατασκευαστές πρέπει να επιδείξουν τη δέσμευσή τους στη βιωσιμότητα.

Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την υιοθέτηση φιλικών προς το περιβάλλον διαδικασιών παραγωγής, τη μείωση των αποβλήτων και των εκπομπών και την ανάπτυξη ενεργειακά αποδοτικών προϊόντων. Με αυτόν τον τρόπο, μία επιχείρηση μπορεί να βελτιώσει τη φήμη της και να προσελκύσει νέους πελάτες που έχουν περιβαλλοντική συνείδηση.

Χρήση δεδομένων και αναλυτικών στοιχείων
Το digital marketing έχει γίνει o πιο δυναμικός μοχλός άντλησης δεδομένων, καθώς μπορεί να σας δώσει πληροφορίες που θα σας διευκολύνουν στον καθορισμό του κοινού-στόχου, τη δημιουργία μηνυμάτων μάρκετινγκ και πολλά άλλα.

Τα δεδομένα και τα αναλυτικά στοιχεία είναι όλο και πιο σημαντικά στο βιομηχανικό μάρκετινγκ, καθώς οι εταιρείες επιδιώκουν να βελτιστοποιήσουν τις καμπάνιες τους και να επιτύχουν καλύτερα αποτελέσματα.

Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη δοκιμή διαφορετικών μηνυμάτων, τη στόχευση συγκεκριμένων τμημάτων πελατών και τη μέτρηση της απόδοσης επένδυσης (ROI) διαφορετικών καμπανιών.

Μερικές σκέψεις για το τέλος

Το αποτελεσματικό B2B Marketing στο ecommerce διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ των επιχειρήσεων και της επιθυμητής πελατειακής βάσης τους, τροφοδοτώντας την επέκταση και εδραιώνοντας μια ισχυρή θέση στην ανταγωνιστική αγορά.

Για να ευδοκιμήσουν, οι βιομηχανικές επιχειρήσεις πρέπει να αξιοποιήσουν εξελιγμένες στρατηγικές μάρκετινγκ, όπως SEO, δημιουργία περιεχομένου και καμπάνιες αναζήτησης επί πληρωμή, για να διευρύνουν το κοινό τους και να ενισχύσουν τη δημιουργία δυνητικών πελατών.

Επιπλέον, η επένδυση σε ψηφιακές λύσεις αιχμής όπως συστήματα CRM, πλατφόρμες ανάλυσης ιστοσελίδων και τεχνικές εξατομικευμένου περιεχομένου είναι απαραίτητες για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της παραγωγικότητας στις προσπάθειες του βιομηχανικού μάρκετινγκ.

Ουσιαστικά, υιοθετώντας καινοτόμες προσεγγίσεις marketingκαι αξιοποιώντας τεχνολογίες αιχμής, οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων χονδρικής μπορούν να ξεπεράσουν τους ανταγωνιστές και να προωθήσουν την επιχειρηματική τους ανάπτυξη.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram