Γιατί το digital marketing της εταιρείας σας δεν πουλάει;

Πως να βρω τον κατάλληλο σύμβουλο Digital Marketing

Κάνω digital marketing έχω εμφανίσεις και επισκέψεις, αλλά δεν πουλάω όσο περίμενα… Τι πάει στραβά; Πρόκειται για ένα ερώτημα που ακούμε καθημερινά από επιχειρηματίες, αλλά ευτυχώς όχι από τους πελάτες μας.

Πρόσφατα στη Bluemind τρέξαμε μία ενέργεια Δωρεάν Ελέγχου Ιστοσελίδων για εταιρείες, που θέλανε να γνωρίζουν αν η ιστοσελίδα τους λειτουργεί σωστά.  Για όσες εταιρείες είχαν διαφήμιση στη Google προσφέραμε και έλεγχο σε σχέση με το Adwords.

Αυτό που διαπιστώσαμε στις περισσότερες σελίδες είναι ότι το SEO τους ήταν σχεδόν ανύπαρκτο. Αποτέλεσμα αυτού είναι οι εταιρείες να πληρώνουν τεράστια ποσά στη Google για να βγουν στην πρώτη σελίδα αναζήτησης με διαφήμιση.

Καταλαβαίνετε ίσως, ότι ποσά των 1.000 ή ακόμα και των 5.000 ευρώ το μήνα, όπως αυτά που συναντήσαμε, θα μπορούσαν να συρρικνωθούν αν υπήρχε ένα στοιχειώδες SEO. Το SEO απαιτεί μία βασική προεργασία. Να ορίσουμε στόχους για το digital marketing, να γνωρίζουμε τους λόγους που θέλουμε οι χρήστες να επιλέγουν τη σελίδα μας, ώστε να καταλήξουμε για ποιες φράσεις – κλειδιά θέλουμε να είμαστε πρώτοι στις μηχανές αναζήτησης.

Αυτό που ήταν πραγματικά εντυπωσιακό κατά τη διάρκεια της μελέτης ιστοσελίδων, είναι ότι τεχνολογικές εταιρείες ανάπτυξης λογισμικού, που έχουν μία μεγαλύτερη εξοικείωση με την τεχνολογία, δεν είχαν ορίσει φράσεις-κλειδιά για την αναζήτηση. Και φυσικά επένδυαν μόνο στη διαφήμισή τους.

Παραδείγματα κακής διαχείρισης πόρων σε digital marketing.

Συναντήσαμε τουριστική επιχείρηση, που ξόδευε τεράστια ποσά σε διαφήμιση στη Google. Στόχος της, ήταν να προσελκύσει ενδιαφερόμενους τουρίστες από χώρες του εξωτερικού. Μελετήσαμε τα αποτελέσματα των επισκέψεων στα Google Analytics της σελίδας της και διαπιστώσαμε ότι οι χρήστες ήταν κυρίως από Ελλάδα. Ανατρέχοντας στον λογαριασμό Adwords παρατηρήσαμε ότι ο σύμβουλος, που δημιούργησε την καμπάνια, είχε ορίσει ως χώρα προβολής της διαφήμισης μόνο τη χώρα μας. Πόσο στοίχισε αυτή η παράβλεψη στην εταιρεία; Περίπου 50.000 ευρώ!

Σε εταιρεία με μεταχειρισμένα αυτοκίνητα παρατηρήσαμε ότι πλήρωνε 1.800€ το μήνα στη Google, ενώ θα μπορούσε να βελτιώσει την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας της και να πληρώνει κάθε μήνα 1.300 ευρώ. Αυτό θα σήμαινε ένα όφελος περίπου στα 500 ευρώ το μήνα. Πως; Κάνοντας SEO πάνω στο περιεχόμενο της σελίδας της.

Ηλεκτρονικό κατάστημα με καλλυντικά είχε πολύ καλή απόδοση της διαφήμισής του, αλλά παράλληλα είχε μειωμένες πωλήσεις προϊόντων και μεγάλο ποσοστό εγκατάλειψης στη σελίδα του.

Γιατί;

Καταρχήν γιατί η διαφήμισή του ήταν διευρυμένη και όχι εστιασμένη σε αυτούς, που η Google έχει καταγράψει ότι είναι έτοιμοι να αγοράσουν. Και κατά δεύτερον, δεν είχε φροντίσει να προσφέρει στους χρήστες ένα ενδιαφέρον περιβάλλον, αλλά και να δομήσει την πληροφορία, ώστε ο χρήστης να αναζητεί και άλλα σχετικά προϊόντα.

«Ωραία. Και τώρα τι να κάνω;» είναι το ερώτημα των περισσότερων επιχειρήσεων.

Αν κάτι έχει νόημα να κρατήσετε από αυτό το κείμενο είναι το εξής:

Το digital marketing είναι συνδυαστικό!

Αν το ένα εργαλείο δεν λειτουργεί σωστά θα χτυπήσει και το επόμενο εργαλείο. Αν η ιστοσελίδα δεν είναι σωστή, οποιοδήποτε εργαλείο και να χρησιμοποιήσουμε για να φέρουμε τους επισκέπτες σε αυτή, δεν θα αποδώσει επιχειρηματικούς καρπούς.

Για παράδειγμα υπάρχουν σελίδες σε ιστότοπους, που έχουν διαγραφεί, ενώ τρέχει επάνω τους διαφήμιση Google, αλλά δεν έχουν γυρίσει σε κάποια άλλη σελίδα του website μας.  Αυτό το συναντήσαμε σε επιχείρηση με ενδύματα, η οποία πλήρωνε κάθε μήνα περίπου 220 ευρώ για διαφήμιση πάνω σε σελίδες που δεν υπήρχαν.

Βεβαίως, και η επιλογή του συμβούλου digital marketing είναι εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση για τις επιχειρήσεις. Ειδικά όταν υπάρχουν έτοιμες λύσεις που υπόσχονται θαύματα.

Λύσεις όπως, «σε 5’ έχετε έτοιμη τη δικιά σας ιστοσελίδα» ή «διαχειριζόμαστε χιλιάδες λογαριασμούς Adwords, γιατί όχι κι εσείς» συνήθως είναι μία μεγάλη παγίδα, για όσους θέλουν να κάνουν δουλειά μέσα από το internet.

Ακούμε πελάτες να λένε ότι έχουν εκατομμύρια εμφανίσεις στη google. Αυτό που δεν γνωρίζουν όμως, είναι πόσα κλικ έχουν, αν τα κλικ είναι ποιοτικά, αν βελτιώνουν την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας τους ή τελικά χαλάνε την εικόνα που έχει η google για τον ιστότοπό τους.

Πως θα βρω τον κατάλληλο συνεργάτη για digital marketing;

Οι επιχειρήσεις προσπαθούν να εντοπίσουν τον κατάλληλο σύμβουλο digital marketing, στηριζόμενοι στο πελατολόγιο του. Η αλήθεια είναι, ότι το να γνωρίζει κάποιος την αγορά, που δραστηριοποιείται η δική σας επιχείρηση, είναι κάτι. Αλλά δεν είναι το παν!

Αν πραγματικά, θέλετε να διαλέξετε τον κατάλληλο σύμβουλο digital marketing, τότε κοιτάξτε, αν οι πελάτες του, πουλάνε!

 

Διαβάστε ακόμα:

Φθηνή ή καλή ιστοσελίδα;

Digital Marketing = Πωλήσεις

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram