Προϊόντα με μεγάλη ζήτηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας είναι βεβαίως τα προϊόντα προστασίας από τον κορονοϊό, όπως μάσκες, αντισηπτικά, θερμόμετρα.
Σε μία περίοδο απομόνωσης και αβεβαιότητας, όπως αυτής της γενικευμένης καραντίνας, οι προτιμήσεις των καταναλωτών έχουν αλλάξει άρδην. Σημαντικό στοιχείο που καταγράφηκε στις αναλύσεις της επισκεψιμότητας ιστοσελίδων των πελατών μας, ήταν η έξαρση των επισκέψεων και φυσικά των αγορών κατά τις βραδινές ώρες.
Επίσης, κατά τη διάρκεια του Αυγούστου και λίγο πριν την εκπνοή του, σε πόλεις και νησιά που καθίστανται σε περιορισμό (κλείσιμο των επιχειρήσεων στις 00.00) παρατηρούμε σημαντική αύξηση της ενασχόλησης των χρηστών με τα κοινωνικά δίκτυα (social media) από τη 1.00 π.μ. μέχρι και τις 3 π.μ.
Με δεδομένο ότι η συμπεριφορά των χρηστών αλλάζει σκεφτήκαμε να κάνουμε μία έρευνα για προϊόντα με μεγάλη ζήτηση εν μέσω της πανδημίας.
Σύμφωνα με στοιχεία της eBay, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2020, οι ελληνικές κατηγορίες που κατέγραψαν άνοδο, ήταν σε υψηλή ζήτηση κυρίως από χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, οι Η.Π.Α., η Γερμανία και η Ελλάδα. Καθαριστικά χεριών και θερμόμετρα, καθώς και μάσκες και αναπνευστήρες αποτελούν τις κατηγορίες που κατέγραψαν εξαιρετική άνοδο, με χιλιάδες προϊόντα να πωλούνται μέσω της πλατφόρμας από Έλληνες πωλητές, προκειμένου να ανταποκριθούν στην ανάγκη των καταναλωτών να παραμείνουν ασφαλείς και προστατευμένοι.
Επίσης, οι πωλήσεις μυρωδικών και βοτάνων σημείωσαν αύξηση κατά 42%, με τις παραγγελίες να προέρχονται κυρίως από καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ προϊόντα, όπως τσάι και αφεψήματα σημείωσαν άνοδο 62%, με 1.600 προϊόντα να έχουν πωληθεί συνολικά. Παράλληλα, ένας σημαντικός αριθμός αγοραστών από το Ηνωμένο Βασίλειο και το Χόνγκ Κόνγκ έχουν αγοράσει σχεδόν 1.300 μάσκες προσώπου μιας χρήσης από Έλληνες πωλητές.
Φυσικά πρώτα στις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι τα τρόφιμα για τα οποία οι διαδικτυακές πωλήσεις εκτοξεύτηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο στο 600%.
Επιχειρήσεις μικρές – παντοπωλεία της γειτονιάς που στράφηκαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο με αυθημερόν παράδοση των φρέσκων προϊόντων (κρέατα, γαλακτοκομικά, ψωμί, φρούτα και λαχανικά) πήραν ένα μερίδιο αγοράς από τις αλυσίδες των super market, που παρουσίασαν καθυστερήσεις στην παράδοση των προϊόντων.
Η ευελιξία των επιχειρήσεων να προσφέρουν στους καταναλωτές προϊόντα προσαρμοσμένα στις συνθήκες διαβίωσης, που διαμορφώθηκαν στη διάρκεια της καραντίνας αποτέλεσε ένα ακόμα σημείο που θα χρειαστεί να προσέξουμε.
Μία μικρή οικογενειακή επιχείρηση η Carlo's Pizza φτιάχνει σπιτικές κατεψυγμένες πίτσες, τις οποίες διανέμει σε όλες τις ΗΠΑ χάρη στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Το ηλεκτρονικό κατάστημα Sweet Shop στην Αγγλία λάνσαρε τη πολύ-συσκευασία με ζαχαρώδη λιχουδιές.
Τα προϊόντα σπιτιού και κήπου παρουσίασαν επίσης, σημαντική αύξηση κατά 330% και είναι λογικό, αφού ο χρόνος παραμονής στο σπίτι αυξήθηκε. Προϊόντα εξοικονόμησης ενέργειας, νερού, έπιπλα κήπου, παιδικά έπιπλα και προϊόντα διαμόρφωσης κήπου, όπως φουσκωτές πισίνες και υδρομασάζ αύξησαν τις πωλήσεις τους μέσα στην πανδημία.
Φαίνεται ότι η παραμονή στο σπίτι για μεγάλο χρονικό διάστημα οδήγησε το κοινό στην προτίμηση να διατηρήσει το χώρο του σπιτιού περισσότερο λειτουργικό, αλλά και να αναζητήσει λύσεις που μειώνουν τις δαπάνες διαβίωσης.
Αύξηση της ζήτησης είχαν και τα σκεύη μαγειρικής. Κατσαρόλες και μιξερ ήταν οι κορυφαίες αναζητήσεις των καταναλωτών στις μηχανές αναζήτησης. Σημαντικό όγκο αναζητήσεων σημείωσαν και οι μηχανές εσπρέσσο στην αγορά των μικρών οικιακών συσκευών.
Η φροντίδα των κατοικίδιων είναι μία αγορά που παρουσίασε μία τεράστια αύξηση στο διαδίκτυο, ακόμα και στην Ελλάδα. Από 15 Απριλίου 2020 μέχρι τέλος Μαΐου 2020 οι αναζητήσεις προϊόντων, που αφορούν τον καλλωπισμό και τη διατροφή διπλασιάστηκαν.
Μέσα στις καινοτόμες ιδέες που λανσαρίστηκαν μέσα στην πανδημία ήταν η διαδικτυακή εκπαίδευση κουταβιών. Επίσης, σημαντική προτίμηση των χρηστών αποτέλεσε και η διατροφή των κατοικίδιων, οι οποίοι αναζήτησαν περισσότερο θρεπτικές τροφές για τους μικρούς τετράποδους φίλους τους.
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία και δεδομένα της πλατφόρμας της eBay, οι πολίτες της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου αγόρασαν σχεδόν 6.200 ανταλλακτικά αυτοκινήτων από Έλληνες πωλητές, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να σημειώνει 13% άνοδο.
Προϊόντα με μεγάλη ζήτηση αποτέλεσαν και τα παιχνίδια. Η παραμονή στο σπίτι έδωσε το χρόνο για περισσότερη ενασχόληση με τα παιδιά. Παρατηρώντας τις αλλαγές στον τρόπο διαβίωσης οι καταναλωτές αγόρασαν παιχνίδια κήπου για τα παιδιά τους όπως τραμπολίνο, μπασκέτες και άλλα προϊόντα εξωτερικού χώρου αναψυχής.
Η αναγκαιότητα για σωματική δραστηριότητα των παιδιών κατά την παραμονή στο σπίτι οδήγησε τους γονείς να αναζητήσουν δραστηριότητες, που θα μπορούσαν να γίνουν στο κήπο.
Με τα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα να παραμένουν κλειστά η ένδυση και η υπόδηση ακολούθησε τον δρόμο των on lineαγορών. Τα προϊόντα με μεγάλη ζήτηση ήταν αθλητικά ρούχα και παπούτσια για όλες τις ηλιακές κλίμακες.
Οι καταναλωτές προσπάθησαν να φροντίσουν περισσότερο τον εαυτό τους και επικεντρώθηκαν σε πιο υγιεινές συνήθειες, σε σχέση με τη διατροφή, τη διατήρηση του κατάλληλου βάρους, την ευεξία, αλλά και τη διατήρηση της καλής υγείας.
Αυξητική τάση παρατηρήθηκε στις αναζητήσεις των χρηστών για δημιουργία φυσικών καλλυντικών. Σεμινάρια μέσω διαδικτύου που είχαν ως αντικείμενο τη δημιουργία σπιτικών καλλυντικών, προτιμήθηκαν από το παγκόσμιο κοινό.
Η αγορά των διαδικτυακών βιβλίων σημείωσε επίσης, σημαντική αύξηση. Ακόμα και το Amazon για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στην παράδοση των παραγγελιών. Στην περίπτωση που καταναλωτές ενδιαφέρονταν για την αγορά κάποιου βιβλίου, τους παρέπεμπε την ηλεκτρονική του έκδοση.
Σε μία εποχή που όλα αλλάζουν, το μόνο σίγουρο είναι ότι η αγορά θα συνεχίσει να κινείται. Οι προτιμήσεις των καταναλωτών σε προϊόντα με μεγάλη ζήτηση έχουν αλλάξει και οι επιχειρήσεις θα χρειαστεί να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.
Παρόλα αυτά ακόμα και μέσα σε μία παγκόσμια κρίση, οι ευκαιρίες συνεχίζουν να υπάρχουν. Η εποχή απαιτεί προσαρμογές στον τρόπο λειτουργίας ή στα προϊόντα που πουλάτε. Το κλειδί για τη διατήρηση της πελατειακής βάσης, αλλά και για την επέκτασή της, είναι να καταλάβετε τελικά τι αγοράζουν οι πελάτες σας και να ανακαλύψετε νέους τρόπους για να καλύψετε τις ανάγκες τους.
Δείτε πως μπορείτε να προωθήσετε τις εξαγωγές σας σε νέες αγορές εδώ.
Δημιουργήστε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με το ολοκληρωμένο πακέτο κατασκευής premium eshop της Bluemind Digital Marketing Services.