Ως η κορυφαία εταιρεία SEO στην Αθήνα, κάτι που λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη είναι η διαδικασία SEO reporting. Ωστόσο, στον γρήγορο κόσμο του digital marketing, οι αναφορές απόδοσης του SEO συχνά παραβλέπονται.
Ας δούμε τι πραγματικά συνεπάγεται το SEO reporting και γιατί είναι τόσο ζωτικής σημασίας για την επιχείρησή σας.
Μια αναφορά SEO είναι ένα ολοκληρωμένο έγγραφο που περιγράφει την απόδοση του ιστότοπού σας στις μηχανές αναζήτησης. Δεν είναι απλώς μια συλλογή αριθμών και γραφημάτων, είναι ένα στρατηγικό εργαλείο που παρέχει πληροφορίες για την προβολή σας στο διαδίκτυο, την αφοσίωση των χρηστών και τη συνολική ψηφιακή εικόνα σας.
Η κατανόηση του γιατί το SEO reporting είναι σημαντικό για κάθε επιχείρηση που θέλει να ευδοκιμήσει στο διαδίκτυο. Ας το αναλύσουμε:
Παρακολούθηση Απόδοσης
Η αναφορά SEO σάς επιτρέπει να παρακολουθείτε τον παλμό της διαδικτυακής σας παρουσίας. Παρέχει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για την απόδοση της ιστοσελίδας σας ή του eshop σας στα αποτελέσματα αναζήτησης, βοηθώντας σας να ανακαλύψετε τάσεις, να εντοπίσετε προβλήματα έγκαιρα και να αξιοποιήσετε ευκαιρίες.
Λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων
Το SEO reporting σας προσφέρει συγκεκριμένα δεδομένα στις αναζητήσεις χρηστών, επιτρέποντάς σας να λαμβάνετε τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με τη στρατηγική σας. Είτε πρόκειται για κατανομή πόρων, τροποποιήσεις περιεχομένου ή αναθεώρηση της δομής του ιστότοπού σας, η αναφορά SEO σας θα σας καθοδηγήσει σε αυτές τις σημαντικές αποφάσεις.
Απόδειξη απόδοσης επένδυσης (ROI)
Για πολλές επιχειρήσεις, το SEO είναι μια σημαντική επένδυση. Επομένως, η ολοκληρωμένη αναφορά σας βοηθά να κατανοήσετε την απόδοση αυτής της επένδυσης, μετατρέποντας σύνθετες μετρήσεις σε απτή επιχειρηματική αξία. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν δικαιολογούνται προϋπολογισμοί ή διασφαλίζεται η συμμετοχή των ενδιαφερομένων. Για παράδειγμα μία απλή μέθοδος μέτρησης της απόδοσης είναι η ακόλουθη:
Αν η αξία ενός keyword σε Google Ads είναι 1,75€/ κλικ και αυτό το keyword σας φέρνει από τα οργανικά αποτελέσματα της Google 3.000 επισκέψεις / μήνα επειδή κατατάσεστε στην πρώτη σελίδα της μηχανής αναζήτησης, μπορούμε να υπολογίσουμε την αξία της επένδυσης προσμετρώντας 1,75 (κόστος κλικ) Χ 3.000 (μηνιαίες επισκέψεις) μας κάνουν 5.250€ που θα χρειαζόταν να πληρώσετε σε διαφημίσεις Google. Φυσικά η αποτίμηση της επένδυσης SEO περιλαμβάνει και άλλους παράγοντες μέτρησης και πρόκειται για ένα απλό παράδειγμα των μετρήσεων του SEO reporting.
Μετρήσεις και KPI σε μια αναφορά SEO
Μια ισχυρή αναφορά SEO θα πρέπει να καλύπτει μια σειρά από μετρήσεις και Βασικούς Δείκτες Απόδοσης (KPI). Ακολουθούν ορισμένα βασικά που πρέπει να συμπεριληφθούν:
1. Οργανική κυκλοφορία Αυτή η μέτρηση δείχνει πόσοι επισκέπτες βρίσκουν τον ιστότοπό σας μέσω των μηχανών αναζήτησης και είναι μια άμεση ένδειξη της αποτελεσματικότητας των προσπαθειών SEO σας.
2. Κατάταξη λέξεων-κλειδιών Η παρακολούθηση των θέσεων σας για λέξεις-κλειδιά-στόχους σάς βοηθά να κατανοήσετε την ορατότητά σας στα αποτελέσματα αναζήτησης και να εντοπίσετε τομείς προς βελτίωση.
3. Προφίλ Backlink Η ποιότητα και η ποσότητα των ιστότοπων που συνδέονται με τους δικούς σας επηρεάζουν σημαντικά την απόδοση SEO σας. Ένα υγιές προφίλ backlink μπορεί να ενισχύσει την εξουσία και την κατάταξή σας.
4. Click-through rate (CTR) Αυτή η μέτρηση αποκαλύπτει πόσο συχνά οι χρήστες κάνουν κλικ στον ιστότοπό σας όταν εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ένα υψηλό CTR υποδηλώνει ότι η δουλειά που έχετε κάνει στο SEO είναι εξαιρετική.
5. Conversion rate Ενώ η επισκεψιμότητα είναι σημαντική, αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι τι κάνουν οι επισκέπτες στον ιστότοπό σας. Το ποσοστό μετατροπών σας λέει πόσο αποτελεσματικά μετατρέπετε τους επισκέπτες σε πελάτες ή δυνητικούς πελάτες.
6. Ποσοστό εγκατάλειψης Αυτή η μέτρηση μπορεί να παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη συνάφεια και την ποιότητα του περιεχομένου σας. Ένα υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης μπορεί να υποδηλώνει αναντιστοιχία μεταξύ των προσδοκιών των χρηστών και του περιεχομένου της σελίδας σας.
7. Ταχύτητα φόρτωσης σελίδας Οι μηχανές αναζήτησης προτιμούν τις σελίδες γρήγορης φόρτωσης, καθιστώντας αυτό μια σημαντική τεχνική μέτρηση SEO για παρακολούθηση και βελτίωση.
8. Mobile-friendliness Με τις αναζητήσεις για κινητές συσκευές να κυριαρχούν, η διασφάλιση της καλής απόδοσης του ιστότοπού σας σε κινητές συσκευές είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία του SEO.
9. Απόδοση επένδυσης (ROI)
Τελικά, θέλετε να μάθετε εάν οι προσπάθειές σας στο SEO αποδίδουν οικονομικά. Η παρακολούθηση της απόδοσης επένδυσης σάς βοηθά να δικαιολογήσετε τις δαπάνες σας για SEO και να εντοπίσετε σημεία είναι σημαντικό να αυξήσετε την επένδυση.
Ίσως να γίνεται πλέον κατανοητό ότι η αναφορά SEO (SEO reporting) είναι κάτι περισσότερο από μια εργασία ρουτίνας και περισσότερο ένα ισχυρό εργαλείο που μπορεί να εκτινάξει τη ψηφιακή στρατηγική σας.
Κατανοώντας τις απαιτήσεις των επιχειρήσεων για περισσότερη πληροφόρηση στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, οι αναφορές SEO που υλοποιούμε για τους πελάτες μας τους βοηθούν να αντλήσουν χρήσιμες πληροφορίες από τα δεδομένα τους, καθώς και από τον ανταγωνισμό τους.
Μία αποτελεσματική αναφορά SEO είναι μια συνεχής διαδικασία. Συνεχίστε να βελτιώνετε την προσέγγισή σας, μείνετε ενήμεροι για τις τελευταίες τάσεις SEO και εστιάστε πάντα στην παροχή αξίας μέσω των αναφορών σας.
Αν δεν γνωρίζετε πως να δημιουργήσετε SEO Reporting και θέλετε να το αναθέσετε στη Bluemind, παρακαλούμε συμπληρώστε την ακόλουθη φόρμα επικοινωνίας και πολύ σύντομα θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.