Γιατί πρέπει να γνωρίζετε αν τελικά η εταιρεία που θα αναλάβει την κατασκυεή eshop θα επιλέξει για τη δημιουργία του custom κώδικα ή το πιο δημοφιλές παγκοσίως cms που είναι το wordpress; Πιστεύετε ότι αυτή η πληροφορία δεν σας αφορά, αρκεί το eshop σας να πουλάει;
Κι όμως, εκτός από το να πουλάει ένα eshop παίζει ρόλο και η χημεία που υπάρχει με τους ανθρώπους, οι οποίοι θα σας υποστηρίζουν τεχνικά αναπτύσσοντας την ηλεκτρονική σας επιχείρηση με καινοτόμες λειτουργίες, εργαλεία προσέλκυσης αγοραστών, αλλά τεχνικές εξυπηρέτησης των πελατών σας.
Με αφορμή το lockdown του 2020 και 2021 καθώς και την επιδότηση των 5000 ευρώ στο τότε πρόγραμμα ΕΣΠΑ e-lianiko, πολλές επιχειρήσεις που δεν διέθεταν ηλεκτρονική παρουσία, έστρεψαν το ενδιαφέρον τους, στην κατασκευή eshop ως τη μόνη λύση στο αδιέξοδο των κλειστών καταστημάτων. Πληθώρα ηλεκτρονικών καταστημάτων δημιουργήθηκαν τότε και πραγματικά θα μπορούσαν να υποστηρίζουν αποτελεσματικά τις επιχειρήσεις μέχρι σήμερα, αν τότε υπήρχε η γνώση από τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων των όσων αναφέρουμε παρακάτω.
Καθότι δεν υπάρχει σωστή και λάθος επιλογή (σαν μοναδική απάντηση) και θέλοντας να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις, να κατανοήσουν κάποια βασικά πράγματα στην κατασκευή eshop δημιουργήσαμε έναν οδηγό, για να σας καθοδηγήσουμε να κάνετε την καλύτερη δυνατή επιλογή για την επιχείρηση σας.
Φυσικά, η επιλογή εταιρείας που θα αναλάβει την κατασκευή eshop, κρύβει πολλές παγίδες.
Εκμεταλλευόμενες πολλές εταιρείες την άγνοια του κόσμου, σε ένα εξειδικευμένο αντικείμενο όπως η κατασκευή eshop, αυξάνουν το κόστος της κατασκευής του, προσφέροντας εργαλεία και λειτουργίες, που συνήθως έρχονται ενσωματωμένες στις βασικές λειτουργίες του.
Σαν ένα παράδειγμα, σε αντικείμενο που θα καταλάβαιναν όλοι θα βάζαμε ένα κατάστημα πώλησης αυτοκινήτων. Αν λοιπόν, μας έλεγε ο πωλητής ότι τα καινούργια αυτοκίνητα που πουλάνε, έχουν 2 κλειδιά, ρεζέρβα και ραδιόφωνο και γι΄αυτά χρειάζεται να πληρώσουμε περισσότερο, θα έπρεπε απλώς να στραφούμε προς την έξοδο. Υπάρχουν βέβαια και οι ακραίοι που θα μας προσφέρουν τιμόνι, λεβιέ και καθίσματα αλλά θέλουμε να πιστεύουμε ότι είναι η μειονότητα.
Ας πιάσουμε τα πράγματα από την αρχή.
Η πρώτη μας επιλογή θα πρέπει να είναι, αν θέλουμε custom eshop ή eshop βασισμένο σε CMS.
Με τον όρο custom εννοούμε ότι ο Web Developer έχει γράψει μόνος του τον κώδικα του ηλεκτρικού καταστήματος που μας προσφέρει, ανάλογα με τις απαιτήσεις μας. Το αποτέλεσμα είναι ένα εξ ολοκλήρου δικό του προϊόν, που φυσικά έχει τα δικά του πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.
Ξεκινώντας από τα πλεονεκτήματα έχουμε τα εξής:
Τα μειονεκτήματα είναι τα εξής:
Στο custom eshop έχουμε πιο γρήγορη φόρτωση σελίδων καθώς φορτώνονται μόνο συγκεκριμένες βιβλιοθήκες που κάνουν σε κάθε σελίδα μόνο αυτό που πρέπει και γίνονται συγκεκριμένα sql ερωτήματα προς την database, οπότε έχουμε καλύτερο αποτέλεσμα σε χρόνο φόρτωσης.
Όμως, για να κατασκευαστεί κάτι μόνο για εμάς προϋποθέτει πολλές ώρες σχεδίασης και ακόμα περισσότερες ώρες υλοποίησης. Ένα custom e-shop απαιτεί μεγαλύτερο κόστος για την ανάπτυξη και προσθήκη νέων λειτουργιών ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του ecommerce. Και επιπλέον έχουμε το ζήτημα κατά πόσο είναι ικανός ένας developer να δημιουργήσει ένα custom e-shop σωστά.
Με τον όρο CMS (Content Management System) εννοούμε τα Συστήματα Διαχείρισης Περιεχομένου, δηλαδή τις διαδικτυακές εφαρμογές που επιτρέπουν την online προσθήκη και τροποποίηση του περιεχομένου τους, με μεγάλη ευκολία ακολουθώντας κάποια βήματα. Μάλιστα οι αλλαγές αυτές ενημερώνονται, σε πολλαπλά σημεία της ιστοσελίδας μας, αυτόματα.
Τα πλεονεκτήματα της επιλογής ενός CMS συστήματος.
Τα μειονεκτήματα είναι τα εξής.
Η custom λύση είναι κατάλληλη για μεγάλες εταιρείες και πολυεθνικές. Η λύση του CMS είναι για όλους (ακόμα και για μεγάλες εταιρείες) και είναι η επιλογή που προτείνουμε εμείς στη Bluemind.gr
Δεν είναι λίγες εξάλλου οι μεγάλες εταιρείες που έχουν επιλέξει CMS για την κατασκευή της ιστοσελίδας τους όπως οι: BBC America, Renault, Sony Music, Microsoft News και Facebook Newsroom.
Να σημειώσουμε εδώ, ότι από το 2020 σχεδόν το 62% των ιστοσελίδων στο Internet βασίζονται σε CMS. Με λίγα λόγια στις 10 σελίδες που επισκέπτεστε, οι 6 από αυτές είναι φτιαγμένες σε κάποια πλατφόρμα CMS.
Επιλέγοντας λοιπόν, την κατασκευή eshop σε κάποια πλατφόρμα CMS, η αμέσως επόμενη απόφαση που θα πρέπει να πάρουμε και ίσως πιο σημαντική (καθώς το CMS είναι ιδανικό σχεδόν για όλους), είναι η επιλογή της πλατφόρμας.
Υπάρχουν αρκετές επιλογές. Παρακάτω σας αναφέρουμε μερικές από αυτές καθώς και το ποσοστό τους, επί του αριθμού των ιστοσελίδων, που είναι φτιαγμένες με CMS.
Πηγή w3techs.com
Η επιλογή της πλατφόρμας CMS εξαρτάται από τις ανάγκες μιας επιχείρησης, καθώς και παραμέτρων όπως όγκος προϊόντων, ημερήσιων επισκεπτών και λειτουργιών που θα έχει το ηλεκτρονικό κατάστημα. Επιπλέον το κόστος κατασκευής και συντήρησης αλλάζει σύμφωνα με την επιλογή μας.
Στη Bluemind.gr προτείνουμε την κατασκευή eshop με CMS και συγκεκριμένα με WordPress. Πρόσφατα ολοκληρώσαμε ένα μεγάλο Project για την κατασκευή eshop WordPress με 1 εκ. προϊόντα. Αν και δεν έχει σχεδιαστεί ρητά το WordPress CMS για αυτό το επίπεδο όγκου προϊόντων, τελικά διαπιστώσαμε ότι μπορεί να προσαρμοστεί κατάλληλα για να χειρίζεται μεγάλο αριθμό products αν υπάρχει η κατάλληλη τεχνογνωσία και υποστήριξη.
Επιλύοντας το θέμα της εξυπηρέτησης μεγάλου όγκου προϊόντων και λειτουργικών ζητημάτων για την ταχύτητα του e-shop στα 2s από τα 5s που ήταν αρχικά, μπορούμε να πούμε σήμερα ότι τόσο οι μικρές, αλλά και μεσαίες καθώς και μεγάλες εταιρείες μπορούν να αξιοποιήσουν το WordPress CMS για την κατασκευή e-shop.
Όπως και κάθε άλλη πλατφόρμα CMS το WordPress έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.
Στα κύρια πλεονεκτήματα βάζουμε τα εξής.
Στα κύρια μειονεκτήματα βάζουμε τα εξής.
Για να αναλύσουμε λίγο περισσότερο το τελευταίο μειονέκτημα θα δώσουμε ένα παραπάνω στοιχείο. Αν έχουμε πάνω από 2 χιλιάδες προϊόντα, και θέλουμε τις βασικές λειτουργίες ενός eshop (π.χ. επιλογή πληρωμής, σύνδεση με τράπεζα και σύνδεση με skroutz και bestprice), τότε μπορούμε να πάμε σε μία λύση όπως το Magento ,το Opencart και το Prestashop.
Σε ένα καθαρό eshop (μιας και αυτός ήταν ο σκοπός δημιουργίας τους), τα Magento, Opencart Prestashop έχουν κάποια μειονεκτήματα μόλις αρχίσουμε να ζητάμε παραπάνω λειτουργίες (όπως newsletter, πολλαπλά καταστήματα, push notifications, FOMO). Έχουμε δηλαδή περιορισμένες επιλογές, ακριβότερες και με λιγότερη δυνατότητα επεκτασιμότητας. Επίσης οι αναβαθμίσεις του κώδικά τους, δεν είναι τόσο συχνές και εύκολες.
Σύμφωνα με όσα έχουμε αναφέρει παραπάνω, το WordPress αποτελεί την δημοφιλέστερη πλατφόρμα CMS. Είναι ιδανική επιλογή για την κατασκευή eshop για σχεδόν όλες τις επιχειρήσεις, όμως σε κάθε περίπτωση θα πρέπει πρώτα να εξεταστούν οι απαιτήσεις του έργου.
Το WordPress δημιουργήθηκε το 2003 για την κατασκευή blog, αλλά η ευκολία στη χρήση του και η λογική πίσω από τη λειτουργία του, επέτρεψαν την επεκτασιμότητα του. Έτσι λίγο αργότερα άρχισαν να δημιουργούνται ολοκληρωμένες ιστοσελίδες με βάση το WordPress.
Το 2011 προστέθηκε στη βιβλιοθήκη των πρόσθετων του WordPress, το Woocommerce. Είναι το δημοφιλέστερο πρόσθετο για την κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος με πάνω από 5 εκατομμύρια εγκαταστάσεις.
Αν μέχρι σήμερα δεν είχατε κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα και θέλετε να δημιουργήσετε ένα eshop τότε το wordpress είναι ιδανικό. Με ένα έτοιμο theme και τις βασικές λειτουργίες του WordPress, μπορείτε να έχετε ένα άρτιο αποτέλεσμα. Με αφορμή αυτό θα γνωρίσετε ποιες είναι οι προκλήσεις σε ένα eshop και πως μπορείτε να ανταποκριθείτε καλύτερα στο e-commerce.
Στη Bluemind.gr διαθέτουμε έτοιμα eshop με γρήγορη φόρτωση με τα οποία μπορείτε να ξενινήσετε άμεσα την ηλεκτρονική σας επιχείρηση. Επίσης, αν θέλετε μπορείτε να μας ζητήσετε την κατασκευή eshop με SEO για τη βέλτιστη κατάταξη του ιστότοπου σας στη Google.
Σύμφωνα με τη Google πάνω από 55% της επισκεψιμότητας σε μία ιστοσελίδα είναι από κινητό.
Συνήθως αναφέρονται ως URLs που βοηθούν το SEO. Μαζί με τους συνδέσμους, έχουμε και τα μετα δεδομένα (meta) που επίσης βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης, να “διαβάσουν” το περιεχόμενο μιας σελίδας.
Με αυτό τον όρο εννούμε την φόρτωση των εικόνων μια σελίδας μόλις αυτές έρθουν στην περιοχή προβολής. Δηλαδή δεν φορτώνονται όλες οι εικόνες αμέσως, αλλά μόνο αυτές που φαίνονται στην οθόνη μας. Μόλις αρχίσουμε να πηγαίνουμε πιο κάτω στην σελίδα, φορτώνονται οι εικόνες που έρχονται στο κάδρο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την γρήγορη φόρτωση της σελίδας.
Πρόκειται για στάδιο που ένας υποψήφιος αγοραστής εχει καταγράψει στο eshop τα στοιχεία αλλά για τους οποίους λόγους δεν προχώρησε σε αγορά. Η λειτουργία υπενθύμισης εγκαταλελειμένου καλαθιού κάνει αυτό που δηλώνει και η ονομασία της. Στέλνει email στον υποψήφιο αγοραστή να ολοκληρώσει την αγορά του.
Με αυτό τον όρο εννοούμε μία σελίδα που έχει τους συνδέσμους ολόκληρης της ιστοσελίδας ή του eshop και βοηθάει στην εύκολη και γρήγορη ανίχνευση της, από τις μηχανές αναζήτησης.
Όλες οι πλατφόρμες προσφέρουν στατιστικά σχετικά με τους πελάτες, τις παραγγελίες, τα έσοδα και τις πωλήσεις.
Όλες οι ανωτέρω λειτουργίες είναι ενσωματωμένες στον κώδικα τον CMS και δεν πρέπει να αναφέρονται σαν υπηρεσίες με έξτρα κόστος. Ο μόνος λόγος να αναφέρονται στις προτάσεις μας, είναι για την δική σας επιβεβαίωση, ότι όντως υποστηρίζονται.
Επιπλέoν θα πρέπει οπωσδήποτε να ζητήσετε τις εξής λειτουργίες.
Οι ανωτέρω λειτουργίες αν και από εμάς θεωρούνται αυτονόητες και δεν χρεώνονται για την ενεργοποίηση τους, καλό θα είναι να επιβεβαιώσετε ότι προσφέρονται από την εταιρεία που θα επιλέξετε για την κατασκευή eshop.
Μην αφήσετε μία προσφορά, πολλών σελίδων, ορολογιών και εικόνων, να σας κατευθύνει σε επιλογές που είτε είναι αυτονόητες, είτε δε χρειάζεστε. Εκμεταλλευτείτε το Google, αναζητήστε, συγκρίνετε προσφορές και ρωτήστε ότι δε καταλαβαίνετε. Μπορεί ένας πωλητής να έχει βαρεθεί να απαντάει, συνεχώς τις ίδιες ερωτήσεις αλλά για εσάς η επιλογή της εταιρείας για κατασκευή eshop, είναι επιλογή συνεργασίας. Φροντίστε να κάνετε την καλύτερη δυνατή.
Διαβάστε επίσης: